اکسیژن
اکسیژن
اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی برای دستیابی به هوای پاک در کشور

 معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امورمجلس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به تعامل موثر سازمان حفاظت محیط زیست با مجلس شورای اسلامی، گفت: چهار لایحه زیست محیطی در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

 به گزارش ایرنا سید محمد مجابی افزود: حفاظت و احیا تالاب ها و دریاچه های کشور، اصلاح قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا، خاک و منابع طبیعی و ارزیابی محیط زیستی لایحه هایی هستند که در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار دارند.

وی از تصویب لایحه ارزیابی محیط زیستی در کمیسیون تخصصی مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: طرح ارزیابی زیست محیطی به منظور پیشگیری و جلوگیری از بروز خسارات و آسیب های محیط زیستی تهیه شده است.

مجابی پیگیری لایحه حفاظت و احیا تالاب ها و دریاچه های کشور در مجلس را یکی دیگر از اقدامات امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست عنوان کرد و افزود: این طرح به منظور حفاظت، احیا و بهره برداری خردمندانه و پایدار و استقرار مدیریت زیست بومی در حوضه های آبریز تالابی کشور با اولویت تالاب های بحرانی و خسارت دیده در شرف ارسال به مجلس شورای اسلامی است.

معاون سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه با اشاره طرح هوای پاک، اظهار داشت: این طرح با هدف تدوین قانونی جدید به منظور جایگزینی قوانین سابق در زمینه آلودگی هوا، تعیین استانداردها و مقابله با ریزگردها تهیه شده است.

وی توضیح داد: طرح هوای پاک با ارسال لایحه اصلاح قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا درکمیسیون اصلی کشاورزی، آب و منابع طبیعی در حال بررسی است.

به گفته مجابی، طرح منابع طبیعی به صورت دو لایحه جداگانه تحت عنوان خاک و منابع طبیعی از سوی سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت جهاد کشاورزی تهیه و در شرف ارسال به مجلس شورای اسلامی است.

تاریخ خبر: 14/10/1393

مطالب مرتبط :

لایحه هوای پاک در انتظار تصویب مجلس

 

تصویب لایحه ارزیابی زیست محیطی در هیأت دولت

دستورالعمل حد مجاز آلایندگی خودروها تدوین شد


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نوشته شده در تاريخ دو شنبه 15 دی 1393برچسب:لایحه,محیط زیست,قانون,مجلس,آلودگی هوا, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
.: Weblog Themes By LoxBlog :.