اکسیژن
اکسیژن
اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی برای دستیابی به هوای پاک در کشور

 رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آران و بیدگل از دستگیری چهار قاچاقچی چوب و توقیف دو دستگاه نیسان حمل چوب قاچاق در این شهرستان خبر داد.

 به گزارش ایرنا، «رضا شفیعی» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: این قاچاقچیان در محدوده جنگل های درختان تاغ ابوزیدآباد با همکاری نیروی انتظامی این شهر دستگیر شده اند.

وی افزود: متخلفین در عرصه های منابع طبیعی واقع در جاده ابوزیدآباد اقدام به قطع درختان تاغ و در فرصت مناسب و در دل تاریکی شب اقدام به بارگیری محموله قاچاق چوب می کردند که با همکاری مامورین یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان و نیروی انتظامی شهر ابوزیدآباد در یک عملیات ضربتی دستگیر شدند.

وی تصریح کرد: این افراد در حال حاضر جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شده اند و پرونده آنها تحت بررسی و اقدامات قانونی است.

شفیعی تصریح کرد: با ادامه این روند، فعالیت های حفاظتی و گشت مامورین اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تشدید خواهد شد و افرادی که در تخریب و حمل قاچاق چوب درختان تاغ و زغال نقش داشته باشند دستگیر و تحویل مراجع قضائی می شوند.

وی به اکوسیستم حساس و شکننده منطقه بیابانی شهرستان آران و بیدگل اشاره کرد و گفت: شهروندان بایستی همگام با نیروهای منابع طبیعی در جهت حفاظت از این تاغزارها همیاری کرده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف با شماره تلفن رایگان شبانه روزی 1504 مامورین را در جریان تخلفات قرار دهند.

وسعت عرصه های منابع ملی شهرستان آران و بیدگل بالغ بر600 هزار هکتار است که از این میزان 120 هزار هکتار عرصه های تثبیت شده و جنگل های دست کاشت با گونه تاغ است.

تاریخ خبر: 17/10/1393


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 17 دی 1393برچسب:قاچاقچیان,چوب,آران و بیدگل, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
.: Weblog Themes By LoxBlog :.