اکسیژن
اکسیژن
اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی برای دستیابی به هوای پاک در کشور
معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست سوخت را کلید اصلی آلودگی هوا عنوان کرد و افزود: از سال گذشته در 6 شهر کشور بنزین یورو 4 و در شهر های شیراز، کرج، اراک و مشهد گازوییل یورو 4 توزیع می شود 

عصر ایران- معاون سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه سوخت کلید اصلی آلودگی هوا است گفت: حل معضل آلودگی هوا مسئله مهمی برای سازمان محیط زیست است که در دولت اقدام بزرگی برای کاهش این آلودگی انجام شده است.
 
به گزارش ایرنا سعید متصدی با بیان اینکه محیط زیست دغدغه مردم و مسوولان است، افزود: دراین زمینه اقدامات موثری انجام شده است.
 
وی به تصویب مصوبه هیات دولت برای کاهش آلودکی هوا اشاره کرد و گفت: اقدامات دستگاه ها در چندین سال گذشته برای کاهش آلودگی هوا غیر قابل انتظار بوده است.
 
معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست سوخت را کلید اصلی آلودگی هوا عنوان کرد و افزود: از سال گذشته در 6 شهر کشور بنزین یورو 4 و در شهر های شیراز، کرج، اراک و مشهد گازوییل یورو 4 توزیع می شود و این اقدامی است که نمی توان به سادگی از آن گذشت و نتیجه آن را مردم می بینند.
 
متصدی ادامه داد: در مقایسه با سال 92 از ابتدای سال تاکنون 13 روز پاک داشتیم که این میزان کمتر در دنیا اتفاق می افتد.
 
وی با بیان اینکه جریان آزاد اطلاع رسانی و شفاف سازی اولویت کاری معاونت محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست است، گفت: امسال شاخص آلودگی هوا از 152 بالاتر نرفت در حالی که مهرماه سال گذشته این شاخص به 188 رسید و کمیته اضطرار آلودگی هوا تشکیل شد و به علت قرار گرفتن هوا در مرز هشدار، چندین روز تعطیل شد.
 
متصدی یکی از دلایل عمده کاهش آلودگی هوا را اصلاح سوخت و کنترل شدید نیروگاه ها عنوان کرد و افزود: در هفته گذشته به علت وضعیت ناسالم هوا، سازمان حفاظت محیط زیست دستور توقف مصرف مازوت درنیروگاه های منتظر قائم، شهید رجایی، اراک و مشهد را صادر کرد.
 
وی با اشاره به اینکه سازمان حفاظت محیط زیست نگران وضعیت آلودگی هوا است، افزود: کار بزرگی برای کاهش آلودگی هوا هدف گذاری شده است که متاسفانه با جریان رسانه ای این اقدام ملی به حاشیه رفت.
 
متصدی از رسانه ها خواست تا موارد مثبتی که رسانه ها و مردم قبول دارند جریان سازی شود که سازمان حفاظت محیط زیست برای مردم کار می کند.
 
معاون سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه در سال 84 خودروها ملزم به رعایت استاندارد یورو 4شده اند، گفت: این درحالی است که این استاندارد تا سال 92 برای خودروها الزامی بود و در شهریور امسال علاوه بر الزام به رعایت استاندارد یورو 4 برای خودروها، متعلقات استاندارد یور4 از جمله سنسور اکسیژن برای خودرو سازان نیز اجباری شده است.
 
وی ادامه داد: در هر خودرو که سنسور اکسیژن نصب می شود حداقل 60 دلار هزینه دارد و تا پایان بهمن ماه امسال در نظر داریم تولید خودروها را به سمتی پیش ببریم که هرگونه تغییر در کاتالیست و یا سنسور اکسیژن خودرو بدهند، خودرو خود به خود خاموش شود.
 
*** سیستم یکپارچه معاینه فنی همزمان با روز هوای پاک در کل کشور افتتاح می شود
 
متصدی از راه اندازی سیستم یکپارچه معاینه فنی در کل کشور خبر داد و گفت: این سیستم همزمان با 29 دی ماه روز هوای پاک با یک برچسب و با سیستم یکپارچه افتتاح می شود.
 
معاون سازمان حفاظت محیط زیست، توزیع سیستم کنترل نیروگاه ها و انتقال صنایع را یکی دیگر از برنامه های معاونت محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست عنوان کرد و افزود: امروز کاهش آلودگی هوا حاصل برنامه مدون در سازمان حفاظت محیط زیست است.
 
وی اولویت برنامه های سازمان حفاظت محیط زیست را در مدیریت پسماند استان های شمالی و جنوبی کشور عنوان کرد و گفت: در استان گیلان موضوع تفکیک از مبداء و راه اندازی سیستم زباله سوز در حال انجام است.
 
*** انتخاب صنعت سبز بر اساس سیستم الکترونیکی
 
متصدی تصریح کرد: انتخاب صنعت سبز بر اساس سیستم الکترونیکی و طبق مستندات در حال انجام است و امسال صنایع و واحد های خدماتی سبز بر اساس امتیاز به عنوان صنعت سبز معرفی می شوند.
 
وی با بیان اینکه پایش آنلاین و خود اظهاری در دستور کار سازمان حفاظت محیط زیست قرار دارد، گفت: امسال مجوز چندین آزمایشگاه معتمد سازمان را لغو کرده ایم.

تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۳

مطالب مرتبط :

خوشحالی دو روزنامه از آلودگی هوای تهران !

چرا به جای بحث‌های سیاسی، مستندات ارائه نمی‌دهید؟

 

 گوشت آلوده/خون آلوده/برنج آلوده/آب آلوده/شیرآلوده/هوای آلوده/اینک بنزین آلوده

 شکایت 3 حقوقدان از وزیر سابق نفت/ بنزین های سمی علیه بهداشت عمومی

 

  وزیر نفت سابق متهم شماره یک آلودگی هوا

 پرونده شکایت از میرکاظمی جدی شد

  پرونده تخلف وزیر نفت احمدی نژاد روی میز دیوان محاسبات

   بنزین آلوده ؛‌ حملات کارشناسان، وکلا و مسوولان جدید - دفاع مقامات سابق

 دادستان از عوامل تولید کننده‌ آلودگی هوا شکایت کند

 تشکیل تیم حقیقت یاب مستقل درباره تولید بنزین آلوده در دولت احمدی نژاد

 

  

  اسناد جدید از اختلاط ماده خطرناک زایلن با بنزین/ احتمال احضار میرکاظمی به دادگاه 

  اطلاعات تکان دهنده ابتکار درباره بنزین‌های آلوده

   قتل، قتل است! چه فرقی دارد با با چاقو آدم بکشید یا با بنزین پتروشیمی...

   

توقف مصرف سوخت مازوت در چهار نیروگاه کشور


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نوشته شده در تاريخ شنبه 20 دی 1393برچسب:سوخت,بنزین,گازوئیل,آلودگی هوا, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
.: Weblog Themes By LoxBlog :.