اکسیژن
اکسیژن
اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی برای دستیابی به هوای پاک در کشور
پارازیت ها در قوه قضاییه! 4 شنبهسردرد، سرگیجه، سقط جنین، سرطان و مشکلات تنفسی، اینها همه مشکلاتی است که گریبان گیر پایتخت نشین ها است. بیماری هایی که در ابتدای امر به نظر می رسد نتیجه آلودگی هوای تهران و دود و دمی باشد که تهرانی ها هر روز روانه ریه های خود می کنند، اما اینچنین نیست. به عبارت دیگر به گفته بسیاری از کارشناسان آلودگی هوا تنها دلیل بروز این بیماری ها نیست ...
 
 شفاف: سردرد، سرگیجه، سقط جنین، سرطان و مشکلات تنفسی، اینها همه مشکلاتی است که گریبان گیر پایتخت نشین ها است. بیماری هایی که در ابتدای امر به نظر می رسد نتیجه آلودگی هوای تهران و دود و دمی باشد که تهرانی ها هر روز روانه ریه های خود می کنند، اما اینچنین نیست.

به عبارت دیگر به گفته بسیاری از کارشناسان  آلودگی هوا تنها دلیل بروز این بیماری ها نیست و آنچه که مزید بر علت شده تا پایتخت نشین ها را بیمار و عقیم کند، امواج نامرئی است که به عنوان پارازیت شناخته می شوند.

گمانه زنی ها حاکی از این است که پارازیت می تواند روی باروری زوج ها، مرده یا معلول زایی موثر باشند همانطور که، عنوان می شود پارازیت سرطان‌زا است.

شهریور ماه سال گذشته نیز  با اوج گیری زمزمه‌هایی در خصوص آثار پارازیت‌های ماهواره ای اخباری مبنی بر سوال مجلس شورای اسلامی از دو وزیر ارتباطات و بهداشت دولت دهم برای بررسی اثر پارازیت ها، منتشر گردید اما پس از آن با فروکش کردن بحث‌ها موضوع سوال هم فراموش شد.

با روی کار آمدن دولت روحانی، دی ماه امسال بود که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به کاربران در شبکه های اجتماعی گفت: اگر ارسال پارازیت بر روی ماهواره ها، سلامت مردم را تهدید کند، رییس جمهوری شخصا در این موضوع ورود خواهند کرد و به اطلاع مردم خواهند رساند تا امید ها برای باز کردن گره کور شایعات پارازیتی تازه شود.

محمود واعظی، وزیر ارتباطات همچنین  خبر از تشکیل کمیته پیگیری تاثیرات پارازیت به منظور بررسی تاثیر پارازیت‌ها بر سلامتی شهروندان داد.

چند روز پیش بود که معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست یعنی معصومه ابتکار  با اشاره به تشکیل کمیته پارازیت، گفته بود: انتظار می‌رود نظرات این کارگروه مورد توجه قرار گیرد و اجرایی شود.

موضوع پارازیت‌ها اگر چه در سال های اخیر همواره بحث برانگیز بوده است اما، اقدام عملی در راستای ساماندهی پارازیت‌ها با تشکیل کمیته ای در دولت یازدهم آغاز شد. این در حالی است که هنوز تحقیقات مستندی در این زمینه وجود ندارد که میزان پارازیت‌ها در ایران چقدر است و چه خسارت‌هایی به جا می گذارد همانطور که، کمابیش منشأ ارسال پارازیت‌ها به درستی مشخص نیست یا حداقل سازمان و نهادی مسئولیت آن را به عهده نگرفته است.

هر چند هنوز آنچه کارگروه پیگیری پارازیت اعلام کرده مورد توجه قرار نگرفته اما به تازگی خبر رسیده است، دادستانی تهران با شکایت یک وکیل دادگستری، بررسی آسیب زا بودن یا نبودن پارازیت های ماهواره‌ای را در دستور کار قرار داده است.

مصطفی ترک  همدانی با اعلام این خبر گفته:  این شکایت به همراه یکی دیگر از شهروندان در دادستانی تهران ثبت شده و برای رسیدگی در اختیار شعبه هفتم دادسرای کارکنان دولت قرار گرفته است.

به گفته این وکیل دادگستری شکایت یاد شده براساس اظهارات معاون زیست انسانی سازمان محیط زیست مطرح شده است.

از سوی دیگر، علی گورانی رئیس اداره بهداشت پرتوهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به تازگی اعلام کرده که معتقد است هرنوع انرژی الکترو مغناطیسی از جمله پارازیت‌های ماهواره‌ای بر سلامت انسان تاثیر سوء دارد هر چند که تاثیر این پرتوها کمتر از امواج خود ماهواره است.

حالا باید منتشر ماند و دید گره کور ماجرای پارازیت ها با رسیدن پرونده پارازیت به قوه قضا باز خواهد شد یا هنوز هم شایعات پارازیتی ادامه دار خواهد شد.
 
7/8/1393
 
مطالب مرتبط :
 
 
 

بررسی آسیب پارازیت علیه سلامت مردم در مجلس

 دیدگاه متفاوت وزیر ارشاد درباره ماهواره و پارازیت

 ابتکار : دولت خطر پارازیتها را کم می کند

  

 نظر مراجع تقلید درباره ارسال پارازیت ماهواره ای

   پاسخ یک مرجع تقلید به سوال درباره پارازیت

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نوشته شده در تاريخ شنبه 10 آبان 1393برچسب:پارازیت,ماهواره,سرطان,سقط جنین,وکیل دادگستری,ترک همدانی, توسط مریم قلیزاده |
.: Weblog Themes By LoxBlog :.