اکسیژن
اکسیژن
اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی برای دستیابی به هوای پاک در کشور

ابتكار

وزیر امور خارجه نروژ با معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست دیدار و در زمینه مسائل مربوط به محیط زیست و گسترش همکاری های دوجانبه گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، معصومه ابتکار با اشاره به سابقه خوب همکاری ها و مناسبات ایران و نروژ، نگاه مثبت و حمایت خاص رئیس دولت یازدهم به محیط زیست و همچنین تاکید وی بر گسترش روابط و همکاری های بین المللی به ویژه در زمینه محیط زیست، گسترش صلح و امنیت، گفت: ایران آماده تبادل تجربیات و همکاری های دو طرفه است.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه تاکید رئیس دولت تدبیر و امید رشد و توسعه مشارکت مدنی، تقویت جوامع محلی و سازمان های مردم نهاد است، افزود: تکیه بر این حوزه ها به ویژه در محیط زیست با توجه به چالش ها و بحران های متعدد کنونی در محیط زیست ایران بسیار ضروری است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کاهش سطح آب تالاب ها و روند رو به خشکی آنها، کاهش نزولات جوی و بارندگی در کشور، کاهش منابع آبی را از جمله چالش های محیط زیست ایران متاثر از پدیده گرمایش زمین و تغییرات آب و هوایی برشمرد و خواستار مشارکت کشورهای دنیا در رفع چالش های محیط زیستی شد.

ابتکار افزایش یک تا یک و نیم درجه ای دما در ایران نسبت به سایر نقاط جهان را از دیگر آثار مخرب پدیده گرمایش زمین و تغییرات آب و هوایی دانست.

وی با یادآوری اینکه محیط زیست موضوعی جهانی و فرامرزی است و هر تغییری در هر گوشه دنیا بر محیط زیست تمام دنیا تاثیر دارد، خواستار گسترش همکاری های علمی و بین المللی در موضوعات محیط زیستی شد.

علاقمندی ایران به استفاده از تجربیات فنی نروژ در زمینه انرژی ها تجدید پذیر

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به تاثیر مخرب تحریم های ناعادلانه بر محیط زیست ایران، عدم بهره گیری از فناوری و استانداردهای روز دنیا در زمینه پایش و کنترل آلودگی هوا، سوخت، بهینه سازی مصرف انرژی، صنعت خودروسازی و بسیاری حوزه های دیگر را برخی از آثار تحریم های ناعادلانه بر محیط زیست ایران دانست و از وزیر امور خارجه نروژ خواست تا این کشور گام های موثری برای رفع این تحریم های ناعادلانه بردارد.

معاون رئیس جمهور با اعلام آمادگی ایران برای تقویت همکاری های دو و چند جانبه با نروژ، استفاده از تجربیات فنی نروژ در زمینه حفاظت محیط زیست به ویژه انرژی ها تجدید پذیر، همچنین حفاظت از جنگل ها و تنوع زیستی موجود در آن را از جمله زمینه های مشترک برای همکاری برشمرد.

اعلام آمادگی نروژ  برای گسترش همکاری های محیط زیستی با ایران / کشورهای در حال توسعه و صنعتی برای کاهش آسیب های ناشی از تغییرات آب و هوایی تلاش کنند

بورگه برنده وزیر امورخارجه نروژ گفت: نگاه مثبت رئیس جمهوری ایران به گسترش روابط و مناسبات دیپلماتیک با سایر کشورهای جهان و کسب جایگاه مقتدر و نقش آفرینی مثبت برای ایران، کاملا در سطح بین المللی محسوس است.

وزیر امورخارجه نروژ با اشاره به سابقه وزارت خود در محیط زیست نروژ، خاطرنشان ساخت: محیط زیست و حفاظت از آن از اهمیت ویژه ای برای کشورها برخوردار است.

بورگه ضمن یادآوری اهمیت توجه به موضوع تغییرات آب و هوایی و پدیده گرمایش زمین بر آینده محیط زیست جهان، اظهار کرد: کشورهای در حال توسعه همچون چین، روسیه و برزیل در کنار کشورهای صنعتی باید توجه ویژه ای به تغییرات آب و هوا داشته باشند و تمام تلاش خود را برای کاهش آسیب های این حوزه انجام دهند زیرا محیط زیست موضوعی جهانی با اثراتی فرامرزی است.

وی افزود: نروژ آماده همکاری با ایران در زمینه محیط زیست به ویژه تغییرات آب و هوایی و حفاظت از تنوع زیستی است.

تاریخ مخابره: یکشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۳

مطالب مرتبط :

 رییس جمهور در نیویورک: محیط زیست و سلامت مردم با تحریم‌های غیرقانونی در معرض خطر قرار گرفته است

نامه رئیس سازمان محیط زیست به دبیرکل سازمان ملل

 تاثیر منفی تحریم‌ها بر محیط زیست کشور/استفاده از تجارب پاریس برای حل معضل آلودگی هوا

 نماینده مجلس: تحریم، عامل آلودگی هوای اهواز

پاسخ بان کی مون به نامه انجمنهای زیست محیطی مردم نهاد ایران


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 14 آبان 1393برچسب:نروژ,تغییرات آب و هوایی,ایران,تحریم,همکاری, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
.: Weblog Themes By LoxBlog :.