اکسیژن
اکسیژن
اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی برای دستیابی به هوای پاک در کشور
موتورهای برقی بی باک با حضور جمعی از خبرنگاران، عکاسان، نخبگان علمی و همچنین مسئولان شهری در بوستان ولایت منطقه 19 رونمایی شد.
 
به گزارش باشگاه خبرنگاران بیست و دومین شب گردی اصحاب رسانه در بوستان ولایت منطقه 19 به میزبانی سازمان کنترل کیفیت هوا و با حضور جمعی از خبرنگاران، نخبگان علمی ومسئولان شهری برگزار شد.
 
شهید زاده قائم مقام شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران با اشاره به این که در کلان شهرهای شهر تهران هم اکنون بامشکل آلودگی هوا دست و پنجه نرم می کنیم، گفت: بر اساس مطالعاتی که از یک سال و نیم پیش در شهر تهران شروع کرده‌ایم مشخص شده که 75درصد از آلودگی‌ شهر از طریق حمل و نقل ایجاد می‌شود.

وی افزود:‌در حال حاضر موتورهای بنزینی یکی از عوامل مهم در افزایش آلودگی هوا است و هشت برابر یک خودرو آلودگی تولید می کنند و همچنین آمار تصادفات آنها بسیار بالا  است.
 
در ادامه حسینی مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوا با اشاره به این که آمار درستی از وجود موتور سیکلت‌های بنزینی نداریم، تصریح کرد:هم اکنون مناطق 12،7،6 بیشترین آمار در خصوص سفر و تردد موتور سیلکت‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.
 
وی همچنین با اشاره به این که موتورهای بنزینی از استانداردهای لازم برخوردار نیستند و فناوری پایینی دارند، عنوان کرد:‌مدیریت شهری نیاز دارد که با جایگزین کردن موتوری برقی به جای موتورهای بنزینی در کاهش آلودگی هوا سهم به سزایی داشته باشد.
 
حسینی بیان داشت:‌در کشور صد شرکت موتور سیکلت ساز وجود دارد که اغلب آنها با ساخت موتور سیکلت ‌های بی کیفیت و مونتاژ چین موجب افزایش آلودگی در کشور شده‌اند.
 
وی افزود:‌موتورهای برقی که قرار است جایگزین موتورهای بنزینی شود هیچ گونه آلودگی صوتی و همچنین آلودگی هوا ندارند  و تنها مشکل آنها تامین شارژ و قیمت بالای آنها است.

مدیر کل کنترل کیفیت هوای تهران اظهار کرد:‌طبق گزارشهای وزارت بهداشت مشخص شده که ؟ سوم روزهای سال جاری ناسالم بوده و منجر به فوت نزدیک به چهار هزار نفر از شهروندان شده است.
  
گیل آبادی رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران در شب گردی اصحاب رسانه بیان کرد: باید مشکلات را برای مردم بازگو کنیم تا بدانند درصد بالایی از مرگ خاموش همشهریان ما به دلیل وجود آلاینده در هوای شهر تهران است.
 
وی طبق گفته شهردار تهران افزود: شهرداری تهران از در دست گرفتن مدیریت آلودگی هوای تهران استقبال نمی کند اما در صورتی که دولت کل اختیارات بحث آلودگی را به شهرداری بسپارد، این وعده را به مردم می دهیم که ظرف سه سال آینده تغییرات بسیار محسوس را در وضعیت هوای شهر تهران به وجود آوریم.
 
شهرام گیل آبادی اظهار کرد:‌ آلودگی هوا مولفه‌های بسیاری دارد که با این نوع مدیریت شهری انجام دادن کارها بسیار دشوار است اما در صورت داشتن مدیریت واحد شهری، شهرداری می تواند اقدامات قابل توجهی انجام دهد.
 
وی با اشاره به آمار بهشت زهرا(س) گفت:‌ روزانه در شهر تهران 180نفر فوت می کنند که در روزهایی آلودگی هوای این رقم به 240 نفر افزایش می یابد.
 
افشین مجری طرح جایگزینی موتورسیکلت‌های برقی به جای موتورهای بنزینی یادآور شد:‌طبق برنامه ریزی های صورت گرفته توسط شهرداری از اول آذر ماه کار ثبت نام از کسانی که خواهان خرید موتورهای برقی هستند آغاز می‌شود و قیمت این موتورها هم بین 8 تا 10میلیون تومان خواهد بود. 
 
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۳ 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 22 آبان 1393برچسب:موتورسیکلت برقی,بی باک,شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران,شهرداری,آلودگی هوای تهران , توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
.: Weblog Themes By LoxBlog :.