اکسیژن
اکسیژن
اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی برای دستیابی به هوای پاک در کشور

اکسیژن - دکتر سید علیرضا عظیمی - قصه پر غصه سرطان ایرانیان خصوصا چهره های ملی گویا پایانی ندارد. اول مرتضی پاشایی و حالا هم مجید بهرامی و غلامحسین مظلومی. تازه اینها افراد سرشناس موسیقی، تئاتر و فوتبال بودند که خبر بیماری و درگذشت شان به گوش جامعه رسید. خدا می داند چقدر از مردم کوچه و بازار که اسم و رسمی ندارند الان درگیر این هیولای جانکاه هستند. از خطر مرگ پیش رو گرفته تا درد و رنج بیماری و هزینه های میلیونی درمان و سقوط خانواده به زیر خط فقر و از دست رفتن نان آور خانواده و یتیم شدن کودکان و افسردگی وابستگان و زهر شدن زندگی در کام ایشان.

جالب آنکه این روزها همه در حال تطهیر خودشان از اشتباهاتی هستند که این سرنوشت را برای مردم رقم زد. از یک طرف کمیسیون بهداشت مجلس و رسانه ملی می گویند بنزین های تولید داخل مشکلی نداشتند و حرف و حدیث های مربوط به سرطان زا بودن سوختهای غیر استاندارد باد هوا بوده است ! از طرف دیگر وزیر بهداشت و معاونان ایشان می گویند بروز سرطان در ایران از متوسط جهانی آن کمتر است ! همچنین مسئولان محترم اعلام کرده اند آب شهری تهران هیچ مشکلی ندارد و مردم می توانند با خیال راحت آب بنوشند ! 

حالا مردم مانده اند که دم خروس را باور کنند یا قسم حضرت عباس را ! از یک سو مسئولان دولت قبل و مجلس و صدا و سیما و برخی مسئولان دولت فعلی می گویند همه چیز آرام است و از سوی دیگر مردم چپ و راست سکته می کنند یا سرطان می گیرند. سرطان در کودکان هر روز بالاتر می رود. نهادهای عمومی غیر دولتی، انجمنهای علمی تخصصی پزشکی، سازمان محیط زیست و وزارت نفت مرتبا اعلام خطر می کنند و در سه روز پی در پی در ماه جاری سه چهره سرشناس ملی که دو تای آنها در سنین جوانی بودند، از سرطان می میرند.

ما که نفهمیدیم چطور می توان این دو قضیه را با هم جمع کرد. البته یک احتمال دیگر هم هست. شاید مردم اظهارات مسئولان عزیز را که همه چیز تحت کنترل است و مشکلی وجود ندارد، باور نکرده اند و به خاطر این حرف ناشنوی است که مرتبا سرطان می گیرند! چکار می شود کرد؟ تقصیر خود مردم است! آقا قبول کنید همه چیز آرام است و ما خوشحال ترین و خوشبخت ترین مردم روی زمین هستیم. آنوقت دیگر سرطان نمی گیرید! به همین راحتی !

تاریخ نگارش : جمعه 30 آبان 93

مطالب مرتبط :

سرطان در تعقیب ایرانیان

تهرانی ها بیشتر در معرض ابتلا به سرطان هستند

 گوشت آلوده/خون آلوده/برنج آلوده/آب آلوده/شیرآلوده/هوای آلوده/اینک بنزین آلوده

معاون سازمان محیط زیست: پارازیت سرطان زا است و باید حذف شود

مدیر عامل محک از رشد 15 درصدی کودکان مبتلا به سرطان در هر سال خبر داد

چرا سرطان می گیریم؟

سونامی سرطان در ایران کتمان می‌شود

رئیس مرکز تحقیقات سرطان : آلودگی هوا عامل بروز 3 نوع سرطان

سرطان در کودکان ایرانی بیشتر از متوسط جهانی

بنزین غیراستاندارد علت آلودگی هوا و سرطان

افزایش مراجعه کودکان مبتلا به سرطان به بیمارستان‌ها


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نوشته شده در تاريخ جمعه 30 آبان 1393برچسب:اکسیژن,سرطان,مردم,مسئولان,آرام, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
.: Weblog Themes By LoxBlog :.