اکسیژن
اکسیژن
اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی برای دستیابی به هوای پاک در کشور

فردوسی پور: به من گفتند به چه حقی درباره عوامل سرطان صحبت کردی؟فردوسی پور : بعد از آن برنامه از ده جا با من تماس گرفتند و انتقادهای شدیدی کردند و گفتند به چه حقی انقدر صریح درباره سرطان صحبت کردی. یکی می گفت اصلا به تو چه ارتباطی دارد که درباره هر موضوعی صحبت کنی!

شهرخبر: عادل فردوسی پور در حاشیه این نشست با بیان ناگفته هایی از برنامه دو هفته قبل نود از قاضی زاده هاشمی خواست تا شرایط تسریع در روند پیشگیری و درمان بیماران مبتلا به سرطان را تسهیل کند.

وی گفت: دو هفته قبل در شرایطی که در فاصله کمتر از ده روز مرتضی پاشایی، مجید بهرامی و غلامحسین مظلومی به دلیل عارضه سرطان جان خود را از دست داده بودند من در قسمتی از برنامه با اشاره به این موضوع از مسئولین خواستم که برای یک بار هم شده فکری برای این بیماری و همچنین وضعیت زندگی ما داشته باشند.

در همان برنامه هم گفتم که مهم نیست عوامل اصلی این بیماری را مردم می شناسند یا نه چه آلودگی باشد، چه سیگار و قلیان و حتی پارازیت.

فردوسی پور با اشاره به بازتاب های این اظهارنظرش گفت:‌بعد از آن برنامه از ده جا با من تماس گرفتند و انتقادهای شدیدی کردند و گفتند به چه حقی آنقدر صریح درباره سرطان صحبت کردی. یکی می گفت اصلا به تو چه ارتباطی دارد که درباره هر موضوعی صحبت کنی، جالب این که خود وزیر هم فردای آن روز مصاحبه کرد و به نوعی همه اظهارات مرا خلاف واقع عنوان کرد.

فردوسی پور که خطاب به وزیر بهداشت صحبت می کرد ادامه داد: آقای وزیر شما در مصاحبه تان گفتید که سرطان ارتباطی با موضوعی به نام پارازیت ندارد،‌از آنجا که به اعتقاد من شما با فاصله زیادی نسبت به دیگر وزرای کابینه نمره قبولی دارید و در بین مردم هم محبوب هستید،‌ما حرف شما را قبول می کنیم اما خواهش می کنیم به هر دلیلی که هست موضوع سرطان را در اولویت کارهایتان قرار دهد. آمار سرطان بسیار بالا است.

فردوسی پور در پایان صحبت های خود بار دیگر با خنده با اشاره به میزان اثرگذاری بالای فعالیت های وزیر بهداشت گفت:‌ ما اگر دو سه وزیر مثل شما داشتیم وضعیتمان خیلی بهتر از این بود. بعد از این اظهارات عادل، معاون بهداشت وزارت خانه با خنده جواب داد،: اگر دو سه دکتر هاشمی در کابینه بود حتما می رفتیم جام جهانی.

از دیگر نکات جالب این نشست اظهارات داریوش ارجمند درباره وضعیت ورزشکاران بود. وی خطاب به احسان حدادی گفت: من شنیده ام که یکی از دلایل بروز سرطان استرس و اضطراب است،‌ تعجب می کنم خیلی از ورزشکاران ما چرا سرطانی نشده اند. نمونه اش همین اقای حدادی. شما برای یک زمین تمرین هم مشکلات زیادی داری و فکر می کنم باید دل بزرگی داشته باشی که مبتلا به سرطان نشده ای.

پرویز مظلومی یکی دیگر از حاضران در این نشست بود. وی به خبرنگار کاپ گفت: در خیلی از اظهارات مسئولان مطالبی به عنوان دلایل بیماری سرطان عنوان می شود که تقریبا هیچ کدام آنها درباره غلامحسین مظلومی صدق نمی کند. برادر من نه سیگار می کشید و نه الکل مصرف می کرد. غلامحسین هر روز ورزش و پیاده روی داشت و تغذیه مناسبی هم داشت. تنها دلیلی که غلامحسین به بیماری سرطان مبتلا شد،‌عدم تبلیغ این موضوع بود که هر انسان باید در طول سال یکبار چکاپ پزشکی شود.

وی در ادامه خطاب به وزیر بهداشت و همراهانش ادامه داد: جناب وزیر غلامحسین سالها قبل یک معده درد ساده می گیرد و به جای مراجعه به پزشک با شربت های مرسوم خوددرمانی کرد. زمانی که درد معده اش بیشتر شد و به پزشک مراجعه کرد،‌به وی گفته شد تو ده سال دیر برای چکاب آمدی. غلامحسین یک درد و زخم ساده معده را انقدر دیر درمان کرد که تبدیل به سرطان شده بود.

آتیلا حجازی،‌ همسر حسین معدنی،‌ خانواده پاشایی،‌ رضا کیانیان، مسعود رایگان،‌ رویا تیموریان،‌داریوش فرهنگ،‌ داریوش ارجمند، فاطمه هاشمی، هادی ایاذی، احسان حدادی و مرضیه برومند از حاضرین در این نشست بودند.

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۳ 
 
عکس : زیست بوم
 
مطالب مرتبط :
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نوشته شده در تاريخ جمعه 14 آذر 1393برچسب:پارازیت,فردوسی پور,وزیر بهداشت, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
.: Weblog Themes By LoxBlog :.