اکسیژن
اکسیژن
اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی برای دستیابی به هوای پاک در کشور
DSC09404.JPG مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری طرح آموزشی هر مدرسه یک نهالستان با حضور دانش آموزان در شهرستان دنا خبر داد.

عطا پورشیرزاد به خبرنگار مهر گفت: این برنامه در راستای طرح صیانت از جنگلهای زاگرس در مدارس این شهرستان برگزار شد.

وی بیان کرد: این طرح به منظور آموزش دانش آموزان برای حفاظت از طبیعت و تولید نهال بلوط برگزار شده است.

پورشیرزاد افزود: در این طرح دانش آموزان با آموزش و همراهی معلمان، اقدام به کاشت بذر بلوط در گلدان‌های مخصوص کاشت نهال می‌کنند.

مدیرکل محیط زیست استان ادامه داد: اگر بچه‌ها تا پاییز سال بعد از نهال‌ها مراقبت کنند، گلدان بلوط از آنان خریداری و نهال‌های تولیدی برای احیا و جنگلکاری استفاده خواهد شد.

وی بیان داشت: در این طرح ضمن ایجاد ارتباط عاطفی و دلبستگی دانش آموزان با نهال بلوط کاشته شده، بر ارزش‌های بیکران اقتصادی این درختان تاکید می‌شود.

 

 

پارک ملی دنا

پورشیرزاد اظهار داشت: کارشناس فنی طرح زاگرس در این طرح آموزشی، ضمن بیان اهمیت جنگل های بلوط زاگرس و تشریح تهدیدات این جنگل ها، دستورالعمل کاشت بلوط را در دو بخش تئوری و عملی برای ۸۰ نفر از معلمان و مدیران شهرستان دنا بیان کرد.

وی عنوان کرد: در ادامه ۸۰کتابچه نحوه کاشت بلوط، بذر بلوط و تعداد هفت هزارعدد گلدان نایلونی بین مسئولین مدارس شهرستان دنا توزیع شد.

پورشیرزاد تصریح کرد: جنگل‌های بلوط غرب ایران با وجود خدمات و کارکرد‌های بسیار زیست بومی در زمینه تولید آب و هوای سالم، با قدمتی حدود پنج هزار سال از دیدگاه اکولوژیک جنگل‌هایی جوان و آسیب‌پذیر هستند.

وی بیان کرد: هم اکنون زوال و خشکیدگی درختان بلوط از مهمترین تهدیدات تنوع زیستی جنگل‌های غرب ایران است.

پورشیرزاد بیان داشت: در پی تغییرات اقلیم و کاهش سطح آب زیرزمینی، زادآوری طبیعی درختان بلوط به شدت کاهش یافته و باعث تشدید ورود ریزگردها شده است.

یکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۳


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 24 دی 1393برچسب:دانش آموزان,بلوط,نهال, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
.: Weblog Themes By LoxBlog :.