اکسیژن
اکسیژن
اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی برای دستیابی به هوای پاک در کشور
شاعری رییس ستاد محیط زیست و توسعه پایداری شهرداری تهران بابیان اینکه نصب کاتالیست تا ۹۰ درصد موجب کاهش ذرات آلاینده می شود گفت: نصب کاتالیست روی خودرو و نوسازی خودروهای فرسوده توسط شهرداری پیگیری می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی محمد شاعری، امروز در مراسم تحویل سه هزارمین تاکسی نوسازی شده و طرح تعویض رایگان کاتالیست تاکسی‌ها که در نمایندگی ۱۲۶۹ ایران خودرو در جنوب تهران برگزار شد ضمن بیان این مطلب گفت: حدود ۷۰ درصد علت آلودگی هوا منابع متحرک هستند که موتورسیکلت ها نقش به سزایی در این زمینه دارند.

وی با بیان اینکه اقداماتی که امروز شهرداری تهران در ششمین روز از هفته هوای پاک انجام داد تاثیر بسزایی در کاهش آلودگی هوا خواهد داشت، افزود: امروز سه هزارمین تاکسی فرسوده نوسازی شد و یک سمند یورو ۴ جایگزین آن شد که این اقدام اقدامی محیط زیستی و در جهت کاهش آلودگی هوا است.

وی با اشاره به نصب هزارمین کاتالیست تاکسی اظهار داشت: هر خودروی فرسوده در روز حدود ۸ هزار گرم ذرات آلاینده تولید می کند که این رقم در خودروی نو حدود ۵۰۰ گرم است. به عبارتی هر خودروی فرسوده ۱۵برابر خودروی نو تولید آلودگی می کند. بنابراین نوسازی ناوگان تاکسیرانی و ورود تاکسی های یورو۴ اقدامی بسیار موثر در کاهش آلاینده های هوا است.

شاعری با بیان اینکه امسال ۹۴ روز آلوده داشته ایم، گفت: این در حالی است که کیفیت سوخت اصلاح و ورود ریزگردها از مرزهای غربی نیز متوقف شده است اما با این حال وجود سه هزار خودروی فاقد کاتالیست ، تردد ۲ میلیون موتورسیکلت در سطح شهر، فعالیت بیش از ۳۲۰ واحد صنعتی آلاینده و مصرف بالای انرژی در شهر نقش به سزایی در تولید آلودگی در شهر تهران دارد.

وی با اشاره به هماهنگی‌های انجام گرفته با معاونت شهرسازی شهرداری تهران در رابطه با رعایت مقررات ملی و ترویج ساختمان‌های سبز که آلایندگی‌های کمتری نیز دارند، گفت: لایحه الزام شهرداری به انرژی‌های نو تنظیم شده و به تایید شهردار تهران نیز رسیده و به دنبال مصوبه شورای شهر هستیم تا از این پس در راستای توسعه پایدار از انرژی‌های نو استفاده شود.

شاعری خواستار عملیاتی شدن ورود اتوبوس ها و موتورسیکلت های برقی شد و گفت: امیدواریم اقداماتی که در شهرداری تهران انجام می شود توسط دولت حمایت شده و تعویض کاتالیست تمامی خودروها و جایگزینی خودروهای نو به جای فرسوده و کمک به توسعه حمل و نقل عمومی در دستور کار دولت قرار بگیرد.

شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۳


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نوشته شده در تاريخ یک شنبه 5 بهمن 1393برچسب:کاتالیست,تاکسی,آلودگی هوا, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
.: Weblog Themes By LoxBlog :.