اکسیژن
اکسیژن
اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی برای دستیابی به هوای پاک در کشور
یک عضو کمیسیون کشاورزی مجلس از جلسه اضطراری این کمیسیون با معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست به منظور بررسی آلودگی هوای اهواز خبر داد.

خوز نیوز به نقل از ایسنا نوشت : عباس پاپی‌زاده عنوان کرد: ریزگردهای استان خوزستان مشکلات بسیاری را برای مردم ایجاد کرده و در چند روز گذشته بسیاری از هم‌استانی‌های ما به دلیل غلظت آلاینده‌ها که 30 برابر حد مجاز است ناچار شدند از استان خارج شوند.

نماینده مردم دزفول ادامه داد: به خصوص جانبازان شیمیایی در چند روز اخیر استان را ترک کردند.

او تأکید کرد: متأسفانه این اتفاق چند سال است که رخ می‌دهد و ما چندین بار با سازمان محیط زیست به عنوان سازمان متولی این مسأله صحبت کرده‌ایم و حتی بحث تحقیق و تفحص از آن را مطرح کرده‌ایم اما به نتیجه نرسیده‌ایم.

پاپی‌زاده گفت: به منظور بررسی مسأله آلودگی شهر اهواز امروز با اعضای کمیسیون کشاورزی و مجمع نمایندگان استان خوزستان جلسه‌ای فوری با خانم ابتکار خواهیم داشت.
 
مدیرکل سازمان حافظت از محیط زیست خوزستان گفت: هوای اهواز پس از چند روز گرد وغبار، در صبح روز شنبه به حالت عادی درآمده و میزان آلایندگی هوا تقریبا در حد استاندارد است.

همچنین به گزارش خوز نیوز از ایرنا احمد رضا لاهیجان زاده شنبه اظهار کرد: میزان ذرات معلق در هوا ناشی از گردو غبار در روز شنبه در آبادان 171، دزفول 130، شوش 260، گتوند 100، سوسنگرد 160 و بهبهان 134 میکروگرم بر متر مکعب است.

لاهیجان زاده ادامه داد: میزان ریزگردهای هوای اهواز در ظهر پنجشنبه، بیش از 10 هزار میکروگرم بر متر مکعب یعنی بیشتر از 66 برابر حد مجاز و در روز جمعه بالاترین میزان آلودگی چهار هزار و 390 میکروگرم بر مترمکعب گزارش شده است.

معاون اداره کل هواشناسی خوزستان نیز گفت: با عبور سامانه ناپایدار ضعیف مربوط به وقوع گرد و غبار که در 72 ساعت گذشته باعث ایجاد ناپایداری در خوزستان شده بود به تدریج جوی پایدار تا اواسط هفته در این استان حاکم می شود.

علیرضا غلامپور اضافه کرد: بر این اساس برای 24 ساعت آینده آسمان خوزستان صاف تا قسمتی ابری در مناطقی از شرق و شمال شرق استان قسمتی ابری با احتمال رگبار پراکنده و در سایر نقاط استان غبار محلی و مه رقیق صبحگاهی توام با وزش باد قابل ملاحظه پیش بینی می شود.

وی اظهار کرد: شعاع دید در اهواز و آبادان پنج هزار متر و در ماهشهر شش کیلومتر است که در اهواز پدیده مه رقیق صبحگاهی مشهود است.
 
11/11/93
 
مطالب مرتبط :
 
 
 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نوشته شده در تاريخ سه شنبه 14 بهمن 1393برچسب:خوزستان,جانبازان,اهواز, توسط مریم قلیزاده |
.: Weblog Themes By LoxBlog :.