اکسیژن
اکسیژن
اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی برای دستیابی به هوای پاک در کشور

قطع برق در آبدانان و به دنبال آن قطع آب، قطع تلفن، کمبود نان، فاسد شدن مواد غذایی و ضعف خدمات بیمارستانی نارضایتی مردم منطقه را موجب شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، به نقل از ایلام بیدار،قطعی برق که از 72 ساعت گذشته در شهر آبدانان به وجود آمده سبب نارضایتی و ناراحتی مردم این شهر را فراهم کرده است.

قطعی برق در این شهرستان موجب قطعی آب نیز شده و عملا این شهر را در تعطیلی کامل فرو برده است.

حجت الاسلام والمسلمین حاجیلری امام جمعه شهرستان آبدانان با بیان اینکه طی 72 ساعت گذشته شهرستان آبدانان با قطعی برق مواجه شده است و این روند همچنان استمرار دارد، اظهار کرد: روند قطعی برق در شهرستان آبدانان به اندازه‌ای استمرار یافته که سبب قطعی آب نیز شده و این شهرستان به طور کامل تعطیل و نارضایتی مردم را در پی داشته است.

وی با تاکید بر اینکه مواد غذایی فاسد شدنی در یخچال‌های خانگی مردم و مغازه‌های این شهرستان به سبب فقدان برق فاسد شده و خسارات فراوانی به مردم منطقه وارد شده است، اضافه کرد: از همه مهم‌تر برق اضطراری بیمارستان آبدانان نیز به اتمام رسیده و این بسیار خطرناک است و اگر کسی به مراکز درمانی و بیمارستانی مراجعه کند نمی‌تواند از امکانات درمانی بهره گیرد.

حاجیلری با بیان اینکه مسئولان ارشد استان در این رابطه چاره‌جویی کنند و مانع بروز نارضایتی بیشتر مردم این شهرستان شوند، گفت: حتی تهیه نان در این شرایط برای مردم شهرستان آبدانان با مشکلات ویژه‌ای همراه شده است که نیازمند چاره‌جویی ویژه مسئولان امر است. 

در همین حال احمد شوهانی نماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از وضع به وجود آمده در شهرستان آبدانان گفت:قابل قبول نیست که در قرن 21 در منطقه‌ای از کشورمان 72 ساعت متوالی برق مردم قطع شود و به دنبال آن آب مردم نیز قطع شود .

وی گفت:در زمان بروز زلزله نیز چنین اتفاق روی نمی‌دهد که اینچنین مردم منطقه در رنج و عذاب باشند.

شوهانی افزود:در حال حاضر شهرستان آبدانان طی 72 ساعت گذشته بدون آب و برق بوده و مردم منطقه در مضیقه برای نان و آب خوردن هستند و ضرر و زیان فراوانی به مردمان این منطقه از استان ایلام وارد شده است.

نماینده مردم ایلام، ایوان، مهران، سیروان، ملکشاهی در مجلس با بیان اینکه مسئولان استان باید پاسخگوی این میزان قصور و کوتاهی در عملکرد خود باشند و در این راستا باید در نخستین فرصت چاره‌جویی کنند گفت: چطور امکان دارد این شهرستان به طور کامل طی چند روز آب و برق نداشته باشد و کوچک‌ترین حرکت منجر به نتیجه‌ای از مسئولان استانی روی ندهد.

وی ادامه داد: این همه قصور و کوتاهی در حقوق اصلی مردم استان ایلام قابل پذیرش نبوده و سبب نارضایتی مردم منطقه در استان ایلام شده که باید مسئولان پاسخگوی این موضوع باشند. 

در همین رابطه عبدالنور نیک خلق مدیر امور انتقال برق استان ایلام در گفتگو با ایرنا اظهار کرد: متاسفانه در چند روز اخیر نشستن گرد و خاک چرب بر روی سیم های خطوط انتقال برق دره شهر به آبدانان باعث شده تا شبکه برق مشترکان شهرستان آبدانان قطع شود.

وی با بیان اینکه این پدیده تاکنون کم سابقه بوده است، افزود: به رغم شستشوهای انجام شده سیم های برق، به دلیل چسبندگی این گرد و خاک چرب، که تمام طول 40 کیلومتری خط انتقال را در بر گرفته هنوز امکان وصل جریان برق میسر نشده است.

احمد کرمی مدیرکل مدیریت بحران استان ایلام نیز در گفتگو با فارس اظهار داشت: به محض اطلاع از وضعیت قطعی برق در شهرستان آبدانان موضوع در دستور کار ستاد مدیریت بحران استانداری ایلام قرار گرفت و استاندار ایلام با مکاتبه و ارتباط با وزارت کشور و وزارت نیرو موضوع را با مسئولان مربوطه در میان گذاشت و حال منتظر رفع مشکل هستیم.

مدیرکل مدیریت بحران استان ایلام ادامه داد: بنابر آنچه که مسئولان انتقال برق استان اعلام کرده‌اند بارش باران و گرد و غبار سبب قطعی برق در منطقه شده که دستورات لازم برای برقراری برق در منطقه از سوی مسئولان استانی صادر شده است.

این مسئول اضافه کرد: در حال حاضر برق شهرستان و آب بخشی از آبدانان و همچنین ارتباط تلفنی در منطقه قطع شده که رفع این مشکلات همه در گرو وصل برق است. 

قطعی برق در شهرستان آبدانان سبب قطعی آب نیز شده و مردم شهرستان آبدانان از بی‌آبی در رنج و عذاب هستند. 

امیدواریم مسئولان استانی با تدبیر و تلاش خود این مشکل را هرچه زودتر برطرف کنند زیرا در حال حاضر مراکز درمانی این شهرستان، جایگاه‌های عرضه سوخت، نانوایی‌ها، شبکه ارتباطی تلفن همراه و هرآنچه که نیازمند برق است در منطقه از فعالیت ساقط شده و شهرستان در تعطیلی کامل است.

گزارش میدانی ایلام بیدار از شهر آبدانان حاکی است که علاوه بر قطعی آب و برق هم اکنون سیستم ارتباطی مخابرات این شهر هم دچار اختلال شده است.

برخی از مردم برای تامین مایحتاج خود مسیر 113 کیلومتری آبدانان تا دهلران را طی می کنند.

هنوز هیچ مسئولی علت به وجود آمدن چنین مشکلی را اعلام نکرده است.

شهر آبدانان در فاصله 168 کیلومتری از شهر ایلام قرار دارد.

منتشر شده در مورخ: 1393/11/23

مطالب مرتبط :

هوای غبارآلود نفس مردم استان ایلام را گرفته است

درختان بلوط قربانی گرد و غبار/ جنگلهای ایلام در معرض خشکیدگی قرار دارند

 مردم ایلام از شدت گرد و غبار، خانه نشین شدند


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نوشته شده در تاريخ جمعه 24 بهمن 1393برچسب:, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
.: Weblog Themes By LoxBlog :.