اکسیژن
اکسیژن
اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی برای دستیابی به هوای پاک در کشور

وزیر نیرو تاکید کرد: شبکه برق استان های حوزه غرب و جنوب غرب کشور در معرض تهدیدهای ناشی از ورود ریزگردها قرار دارد.

'حمید چیت چیان' روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: قطعی 72 ساعته برق در شهرستان آبدانان طی هفته گذشته از حوادث تلخ، نادر و بی نظیر در حوزه انرژی کشور است.

وی با عذرخواهی و تقدیر از صبر و متانت مردم این شهرستان هنگام بروز حادثه و همکاری با مسوولان ابراز امیدواری کرد این مشکل به فرصتی برای برنامه ریزی اصولی و کاربردی در برابر حوادث احتمالی آینده تبدیل شود.

وزیر نیرو معضل ورود ریزگردها به کشور را تهدیدی برای شبکه های برق مناطق غرب و جنوب غرب کشور دانست و یادآور شد: به مدیران شبکه منطقه ای غرب کشور دستور داده ام دلایل بروز این حادثه را به طور دقیق و کارشناسی بررسی و راهکارهای مقابله با آن را ارایه دهند.

چیت چیان تاکید کرد: جبران خسارت های وارده به مردم شهرستان آبدانان نیز در دستور کار مسوولان قرار دارد.

مدیرعامل برق منطقه ای غرب کشور نیز در این خصوص به ایرنا گفت: احداث پست 230 ولت شهرستان آبدانان از اولویت های وزارت نیرو در بخش برق است.

'عبدالعزیز کریمی' افزود: زمین اجرای این پست تامین شده و برای انجام آن یک هزار میلیارد ریال نیاز است.

وی ادامه داد: شبکه برق شهرستان آبدانان در صورت اجرای پست 230 ولت به شبکه برق استان خوزستان متصل شده و مشکلات احتمالی قطعی برق برطرف می شود.

مدیرعامل شبکه منطقه ای غرب کشور مهم ترین دلیل طولانی شدن مدت قطعی برق در آبدانان را تامین برق منطقه تنها از طریق استان ایلام ذکر کرد و گفت: با ایجاد پست 230 ولت برق این شهرستان از دو مرکز ایلام و خوزستان تامین می شود.

قطع 72 ساعته شبکه برق شهرستان 50 هزار نفری آبدانان در 160 کیلومتری جنوب غربی استان ایلام اواخر هفته گذشته مشکلات زیادی برای مردم به وجود آورد.

اختلال در شبکه تلفن ثابت و سیار، آب شرب، عرضه سوخت در جایگاه و تعطیلی نانوایی ها از جمله این مشکلات بود.

مدیر امور انتقال برق استان ایلام مهمترین و اصلی ترین دلیل قطع برق در شهرستان آبدانان رانشستن گرد و خاک چرب بر روی سیم های خطوط انتقال عنوان کرده بود.

تاریخ خبر: 30/11/1393

مطالب مرتبط :

 قطعی 72 ساعته برق در آبدانان به خاطر گرد و غبار


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نوشته شده در تاريخ دو شنبه 4 اسفند 1393برچسب:, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
.: Weblog Themes By LoxBlog :.