اکسیژن
اکسیژن
اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی برای دستیابی به هوای پاک در کشور

 

عکس : افکار نیوز

 

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: آلودگی هوا مشکل اصلی بروز بیماری‌های امروزی است.

 

به گزارش الف به نقل از  تسنیم، رضا ملک‌زاده ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اظهار کرد: پژوهشی در ارتباط با نقش رفاه اجتماعی و وضعیت اقتصادی در امر سلامت انجام شد که در این پژوهش به نتایج قابل قبولی دست یافتیم. وی افزود: این پژوهش که در شمال کشور انجام گرفت، مشخص کرد که تنها با افزایش رفاه اجتماعی و اقتصادی مردم منطقه ترکمن صحرایی توانستیم شیوع سرطان مری را در این منطقه کاهش دهیم.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: با افزایش سطح سواد مردم این منطقه سرطان مری به یک سوم کاهش یافت و باید گفت که رشد کمی اساتید دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از ۲۵ سال پیش تاکنون قابل تقدیر است. وی خاطرنشان کرد: در ۲۵ سال پیش تعداد اساتید این دانشگاه انگشت شمار بوده و هم‌اکنون به ۱۰۰ نفر رسیده‌اند و باید گفت که دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از معدود دانشگاه‌هایی بوده که همراه با رشد کمی رشد کیفی نیز داشته است. ملک‌زاده گفت: دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاکنون خود را در ردیف دانشگاه‌های برتر کشور قرار داده و باید در ریاست جدید آن بتوان یک گام جدید برای توسعه آن برداشت.

آلودگی هوا مشکل اصلی بروز بیماری‌های امروزی است
وی با بیان اینکه آلودگی هوا امروزه یکی ازعوامل اصلی بروز بیماری‌ها است، خاطر نشان کرد: در کنار آلودگی هوا، پرداختن به مسئله فاضلاب و نقش آن در بروز بیماری‌ها لازم و ضروری است. معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موضوع رفاه اجتماعی در حوزه بهداشت و درمان یکی از محورترین مسائل حوزه سلامت نام برد و عنوان کرد: وضعیت اجتماعی و اقتصادی در حوزه سلامت نقش موثری در پیشگیری و مدیریت بیماری‌ها دارد. وی گفت: در پژوهش انجام شده در شمال کشور مشخص شد که تنها با افزایش رفاه اجتماعی و اقتصادی مردم منطقه ترکمن صحرایی توانستیم شیوع سرطان مری را در این منطقه کاهش دهیم.

تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۲


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نوشته شده در تاريخ دو شنبه 9 دی 1392برچسب:, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
.: Weblog Themes By LoxBlog :.