اکسیژن
اکسیژن
اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی برای دستیابی به هوای پاک در کشور

عکس : بولتن نیوز

هوا بس ناجوانمردانه سم است.‌ای… دمت گرم و سرت خوش باد… سلامم را تو پاسخ گوی… در بگشا…

به گزارش اعتدالیون، موسیقی ما نوشت: آلودگی هوای پایتخت این روز‌ها آرام آرام در حال تبدیل شدن به بحرانی بزرگ است و همین باعث شده که افراد مختلف از جامعه هنر و موسیقی به این معضل واکنش نشان دهند.

 «رضا صادقی» یکی از خوانندگانی است که درگیر مسائل اجتماعی است و گاهی اوقات نسبت به وقایع مختلف واکنش نشان می‌دهد.

او این بار یادداشتی نسبت به بحران آلودگی هوای پایتخت و سختی مردم در این شرایط منتشر کرده است که در بخش‌هایی از آن آمده: «کمترین حق مردم سرزمین من نفس کشیدن است. فرزندان سرزمین من در بیمارستان‌ها یکی یکی جان می‌دهند. آقای مسئول از شما خواهش می‌کنم تدبیر کنید که امید مردم بعد خدا به تدبیر شما است. آن هموطن من که در مرکز شهر تهران زندگی می‌کند به خداوندی خدا دارد خون بالا می‌آورد و راهی ندارد. آقای مسئول شما که برای نان این مردم وقت می‌گذارید برای نفس آن‌ها هم یک فکری کنید.»

این خواننده در ادامه می‌افزاید: «جنوب شهر تهران یعنی زندگی با سرفه و درد و شاید مرگ. مردم خوب سرزمین من سرب نفس می‌کشند. من به عنوان یک سرطانی یا من مریض ریوی، من آسمی، یا من به عنوان یک کارگر که هزینه سفر به مکان خوش آب و هوا را ندارم چه کنم؟ هوا بس ناجوانمردانه سم است.‌ای… دمت گرم و سرت خوش باد… سلامم را تو پاسخ گوی… در بگشا… خدایا فقط تویی که از همه شنوا‌تر و یاری دهنده‌تر هستی. ما مردم هم کمک می‌کنیم چون ما با هم هستیم…»

تاریخ انتشار : 7 دی 1392

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نوشته شده در تاريخ جمعه 13 دی 1392برچسب:, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
.: Weblog Themes By LoxBlog :.