اکسیژن
اکسیژن
اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی برای دستیابی به هوای پاک در کشور

بیتوته  www.beytoote.com - آلودگی و دود و دم و وضع شهر ما

 

حاشا به دود و گرد و غبار آنکه حل شود
تهران برای مردم دنیا مثل شود

***

از دوده‌های اگزوز ماشین دلم گرفت
این کله ترسم عاقبت آخر کچل شود!

***
بی‌مو اگر بماند و خندی به ریش من
بهتر که بین دود و دم اکنون مچل شود

***
دود است و شعر و ترس من از آنکه در نهان
اشعار نو پدیده، به نوعی غزل شود!!!

***
آخر چه حکمتی بُود این ماجرای ما
آن ماجرا که شهره بین‌الملل شود!

***
زهر است اگر چه دوده، در این وضع شهرما
آخر گمان کنم که برایم عسل شود

***

بیچاره من که مشتریِ خاص مترواَم
آنجا که پای من ز فشار تو شَل شود

***

سرب است و دوده آنکه به حلقم فرو برم
باشد که سهم دشمن و مشتی دغل شود

***

تا می‌کشم نفس غم دنیا نمی‌خورم
فردا که تن به دست اجل هم بغل شود

 

مطالب مرتبط :

 شعر – بی وفا

شعر - هوای ما

 شعر - هوای اراک

  شعر - در این دیار سربی

 شعر - آلودگی هوای اخیر

  شعر - شهر و روستا

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نوشته شده در تاريخ سه شنبه 17 دی 1392برچسب:, توسط |
.: Weblog Themes By LoxBlog :.