اکسیژن
اکسیژن
اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی برای دستیابی به هوای پاک در کشور

 بیباک نیوز - دکتر ˈاحمد سلامت رادˈ در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: آلودگی هوا به ویژه ذرات معلق منجر به تولید ماده ای می شود که برای چشم افراد به ویژه افراد میانسال و کهنسال خطرناک است.

سلامت راد گفت: افراد سالم جامعه در شرایط آلودگی هوا باید از عینک های محافظ مانند عینک های آفتابی و طبی استاندارد استفاده کنند تا از برخورد مستقیم عوامل خارجی به چشم پیشگیری کنند.

 وی افزود: شستشوی 2 تا 3 بار چشم ها در روز با آب ولرم می تواند مواد خارجی را که وارد سطح چشم شده است، خارج کند؛ همچنین استفاده از شامپوی بچه پیش از خواب برای شستن چشم ها بسیار مفید است. 
 سلامت راد ادامه داد:

افراد میانسال (از 60 سال به بالا) به طور طبیعی به دلیل افزایش سن دچار حالتی به نام کم آبی چشم و یا به اصطلاح خشکی چشم می شوند؛ خشکی چشم این دسته از افراد در فصول سرد سال که پدیده وارونگی هوا نیز رخ می دهد، تشدید می شود و به شکل قرمزی، سوزش شدید، کاهش دید و اشک ریزش کاذب رخ می دهد.
 وی افزود: اشک ریزش این افراد از آن جهت کاذب است که علاوه بر اینکه چشم آنها خشک است، به دلیل تحریک زیاد بر اثر آلودگی هوا دچار آبریزش می شود.
این فوق تخصص قرنیه گفت: این افراد برای رفع مشکل خود احتیاج به مواد نرم کننده و جایگزین های اشک دارند بنابراین باید از اشک مصنوعی به ویژه نوع یک بار مصرف آن که مواد نگهدارنده ندارد، برای کاهش التهاب چشم خود استفاده کنند.
 سلامت راد افزود: افرادی بالای 60 سال که مشکل خشکی چشم نیز دارند، در شرایط آلودگی هوا مگر در موارد ضروری نباید از خانه خارج شوند و باید در منزل از دستگاه بخور آب استفاده کنند تا رطوبت هوا بالا رود و عوارض خشکی چشم در آنها کاهش یابد.

تاریخ انتشار: ٢١ آبان ١٣٩٢


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نوشته شده در تاريخ شنبه 28 دی 1392برچسب:, توسط مریم قلیزاده |
.: Weblog Themes By LoxBlog :.