اکسیژن
اکسیژن
اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی برای دستیابی به هوای پاک در کشور

با تغذیه آلودگی هوا را از خود برانید

 ذرات ریز و آلودگی‌های موجود در هوا می‌تواند وارد جریان خون شود و عوارض قلبی و عروقی و سرطانهای مختلف را فراخوان کند.

نمناک  به نقل از سلامت نیوز نوشت : در صورت آلوده بودن آب یا غذا می توان از مصرف آن خودداری یا جایگزینی برای آن یافت، اما با توجه به نیاز انسان به هوا و اکسیژن، آلودگی هوا را می توان جزو خطرناک ترین آلودگی ها قلمداد کرد زیرا حساس ترین ارگان بدن یعنی ریه را که وظیفه تبادل اکسیژن و گاز کربنیک را با جریان خون دارد مورد تهاجم قرار می دهد. ذرات ریز و آلودگی های موجود در هوا می تواند وارد جریان خون شود و عوارض قلبی و عروقی و سرطانهای مختلف را فراخوان کند.

مصرف میوه و سبزیها می تواند سموم ناشی از آلودگی هوا را از بدن خارج کند. بهتر است با خرد کردن میوه های مختلف نوعی از سالاد میوه تهیه شود و با افزودن مقداری دانه و مغز و کمی دارچین علاوه بر لذت بردن از طعم این مواد غذایی در مقابل آلودگی هوا و سرمای زمستان بدن خود را مقاوم کنند.


مصرف منابع غذایی حاوی آنتی اکسیدان از مهمترین عوامل دفع این آلودگی ها به شمار می آیند. سبزیهای رنگارنگ و میوه های متنوع موادی وارد بدن می کنند که به تقویت سیستم ایمنی بدن و دفع سموم کمک می کند. سبزی ومیوه های حاوی آنتی اکسیدان حتی سموم ناشی از استرس های گوناگون را خنثی و از بدن خارج می کند. همچنین به علت وجود فیبر، این مواد غذایی در جذب قندها و چربی ها تعادل ایجاد می کنند به عبارتی این منابع غذایی "جاروهای بدن" تلقی می شود و کبد را از خمودگی بیمار گونه نجات می دهند.شیر و لبنیات کم چرب نیز بدن را تقویت می کند.


همچنین مغزها و دانه های کپک نزده مانند پسته، بادام، فندق به دلیل اینکه حاوی منابع غنی انرژی، پروتئین و مواد معدنی هستند و حاوی ماده سلینوم هستند که نه تنها ضد سرطان است بلکه مانع جذب فلزات سنگین (سرب، کادمیوم، جیوه و ..) در بدن شده و آنها را به بیرون هدایت می کند.


هر واحد معادل یک لیوان سبزی خام و نصف لیوان سبزیهای پخته است که می شود به صورت جداگانه یا مخلوط مصرف کرد و یک واحد حاوی 25 کالری است. البته به دلیل وجود قند درگروه میوه ها زیاد روی در مصرف آن توصیه نمی شود و نباید غذا را حذف و میوه را جایگزین آن کرد. بنابراین، روزانه حداقل دو واحد (معادل 200 گرم) و حداکثر پنج واحد (معادل 500 گرم) از انواع میوه باید مصرف شود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نوشته شده در تاريخ شنبه 5 بهمن 1392برچسب:, توسط مریم قلیزاده |
.: Weblog Themes By LoxBlog :.