اکسیژن
اکسیژن
اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی برای دستیابی به هوای پاک در کشور
کارشناس سازمان هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: شدت وزش باد شدید و توفان از دو روز گذشته در سیستان موجب شد تا غلظت گرد و غبار به 80 برابر حد مجاز و 24 برابر حد بحرانی برسد.
 
 علی ملاشاهی در گفتگو با مهر اظهار داشت: غلظت گرد و غبار و ذرات معلق در هوای شهرهای شمالی استان و منطقه سیستان در طی 24 ساعت گذشته به بیش از 12 هزار میکروگرم بر متر مکعب رسید که این رقم 80 برابر حد استاندارد است. وی با بیان اینکه استاندارد جهانی غلظت ذرات معلق در هر مترمکعب 150 میکروگرم تعیین شده است ادامه داد: میزان غلظت گرد و غبار به بیش از 12 هزار میکرو گرم در متر مکعب در طی سال های گذشته بی سابقه بوده است.

وی سرعت وزش باد و توفان در منطقه سیستان را 90 کیلومتر در ساعت عنوان کرد و افزود: امروز نیز پدیده گرد و خاک و توفان همچنان میمهان ساکنان شمالی استان خواهد بود و از فردا به تدریج از وزش باد کاسته خواهد شد.

ملاشاهی ابراز داشت: از فردا شب تا پایان هفته جاری در برخی از نقاط شمال، مرکز و جنوب استان رگبار باران، رعد و برق و در نقاط سردسیر بارش برف انتظار می رود و همچنین در شمال و مرکز استان یخبندان شبانه تداوم خواهد داشت. وی افزود: در طی 24 ساعت گذشته زابل و زهک با منفی 5 درجه سردترین و کنارک با 26 درجه بالای صفر گرمترین شهر های استان گزارش شده است.

تاریخ مخابره : ۱۳۹۲/۱۱/۱۳ 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نوشته شده در تاريخ یک شنبه 13 بهمن 1392برچسب:, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
.: Weblog Themes By LoxBlog :.