اکسیژن
اکسیژن
اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی برای دستیابی به هوای پاک در کشور

رییس سازمان محیط زیست گفت: آلودگی های ناشی از ریزگردها معضلی است که طی سالهای گذشته به مشکل آلاینده ها و آلودگی هوا اضافه شده و باید به طور جداگانه به آن رسیدگی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر معصومه ابتکار با بیان این مطلب افزود: دولت برای مقابله با ریزگردها برنامه جدی دارد که به صورت جدا از بحث آلودگی هوا آن را پیگیری می کند.

عکس : پرشین خودرو

رییس سازمان محیط زیست تصریح کرد: آلودگی های ناشی از ریزگردها معضلی است که طی سالهای گذشته به مشکل آلاینده ها و آلودگی هوا اضافه شده و باید به طور جداگانه به آن رسیدگی کرد.

وی در خصوص رفع منشا و از بین رفتن منبع ریزگردها، افزود: علاوه بر فعالیتهای داخل کشور اقداماتی نیز باید در عرصه بین الملل و از سوی سازمانهای بین المللی و همچنین برخی کشورهای همسایه صورت پذیرد تا منبع ریزگردها از بین برود.

ابتکار گفت: بخشی از معضل ریزگردها به منابع طبیعی، مدیریت جلوگیری از بیابان زایی و مدیریت عرصه سرزمینی مربوط می شود و بخشی هم به دیگر کشورهای همجوار مانند عراق مربوط است که در این زمینه همکاریهایی شروع شده و سازمانهای بین المللی مشارکت دارند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اظهار کرد: در این زمینه صندوقی پیش‏بینی شده و امیدواریم اثرات مثبتی داشته باشد و بتوانیم کار را ادامه دهیم.

وی در پایان با اشاره به راه ‏اندازی کارگروههای مقابله با آلودگی هوا در چند شهر بزرگ کشور افزود: در تعدادی از شهرها از جمله تهران، اصفهان، اراک، کرج و اهواز کارگروههایی راه اندازی شده تا به طور دقیق برنامه های کاهش آلودگی هوا را با همکاری دستگاههای ذی ربط پیگیری کنند.

ابتکار در خصوص ضمانت اجرای مصوبات و تصمیمات این کارگروهها خاطر نشان کرد: قانون، استانداردها، ضوابط و مقررات ضمانت اجرای تصمیمات کارگروههای کاهش آلودگی هواست.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: دولت در خصوص کاهش آلودگی هوا مصوبه ای دارد که وظایف و تکالیف دستگاههای ذی ربط را مشخص کرده است.

وی با اشاره به اینکه برای کاهش آلودگی هوا روی مشارکت مردمی نیز تاکید شده است گفت: برای آگاهی بخشی و به کارگیری نقش و مشارکت مردم حداقل 15 بخش مختلف باید با هم همکاری کنند تا برنامه دقیق اجرا شود و آلودگی هوا به استاندارد برسد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نوشته شده در تاريخ دو شنبه 27 آبان 1392برچسب:, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
.: Weblog Themes By LoxBlog :.