اکسیژن
اکسیژن
اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی برای دستیابی به هوای پاک در کشور
آلودگی هوا اصلا برای جانبازان، مخصوصا جانبازان شیمیایی مناسب نیست و سلامتی آنها را تحت الشعاع قرار می دهد.
یک کارشناس تغذیه، جانبازان شیمیایی را از خوردن خرما و سالاد به شدت نهی کرد و گفت: جانبازان برای رفع عطش تنها از آب آشامیدنی استفاده نمایند.
دکتر شهلا رحیمی کارشناس تغذیه در گفت و گو با خبرنگار شهدای ایران، با اشاره به وضعیت آلودگی هوا در تهران و کلانشهرها گفت: این وضعیت اصلا برای جانبازان، مخصوصا جانبازان شیمیایی مناسب نیست و سلامتی آنها را تحت الشعاع قرار می دهد.
وی در ادامه با بیان اینکه عفونت های ریه باید از بین برود و ریه صاف شود متذکر شد: جانبازان شیمیایی یک روز در میان باید شیر و آب هویج بخورند و هر روز عصر یک فنجان آب خیار و آب سیب میل کنند.
این کارشناس تغذیه ضمن توصیه به خوردن روزی دو قاشق جوانه گندم از سوی جانبازان شیمیایی و دوحلقه آناناس(کمپوت آناناس) همراه با ماست، خاطرنشان کرد: این مواد غذایی درد استخوان جانبازان را التیام می بخشد. دکتر رحیمی جانبازان شیمیایی را یک شب در میان به خوردن سوپ گشنیز توصیه کرد و بر همین اساس افزود: سوپ گشنیز از آب مرغ، کدو (تعادل چربی)، ماست (تعادل قند) و گشنیز (سبزی آرامش دهنده) تهیه می شود.
وی به جانبازانی که از سرفه زیاد نیز رنج می برند توصیه کرد آخر شب کاهو پخته بخورند و اگر چربی خون ندارند، پاچه گوسفند سرفه را قطع می کند. این کارشناس تغذیه، جانبازان شیمیایی را از خوردن خرما و سالاد به شدت نهی کرد و اظهار داشت: جانبازان برای رفع عطش تنها از آب آشامیدنی استفاده نمایند.
دکتر شهلا رحیمی کرمانشاهی کارشناس تغذیه در پایان ضمن ابراز ارادات به جانبازان جنگ تحمیلی گفت: افتخار این را دارم که جانبازان شیمیایی و خانواده شهدا به صورت رایگان در مطب من حضور پیدا می کنند و امیدوارم که بتوانم با این اقدام قدمی هرچند کوچک در راستای بهبود وضعیت آنان بردارم.
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۲


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نوشته شده در تاريخ سه شنبه 15 بهمن 1392برچسب:, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
.: Weblog Themes By LoxBlog :.