اکسیژن
اکسیژن
اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی برای دستیابی به هوای پاک در کشور
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
تابناک _ سعید مفیدی عضو انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان یزد در مطلب ارسالی برای «نگاه شما» نوشت:

یزد از قدیم الایام به نگین كویر ، دارالعباده ، دارالعلم ، شهر شیرینی ، شهربادگیرها ، شهر قنات ، قنوت ، قناعت ، شهر دوچرخه ها و ... معروف بوده است. با نگاهی به وضعیت کنونی یزد نظیر : میزان علاقه مندی مردم به برگزاری و شرکت در مراسم مذهبی و سفرهای زیارتی، نزدیک به دو دهه یکه تازی در رتبه اول کشوری قبولی دانشگاهها، وضعیت تولید و صادرات شیرینی, رتبه اول کشوری از نظر پایین ترین هزینه خانوار شهری و ... می توان گفت تمامی القاب یزد همچنان به قوت خود باقی هستند.

 اما نتایج آمارگیری از هزینه و درامد خانوارهای شهری سال 1390 مرکز آمار ایران، بیانگر استفاده بیش از 60 درصد خانوارهای یزدی از خودرو شخصی است که در این زمینه رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده اند. قریب 49 درصد خانوارهای یزدی از موتور سیکلت استفاده می کنند که در این خصوص نیز پس از بوشهر رتبه دوم کشور را دارا می باشند. اما کمتر از 11 درصد خانوارهای شهر دوچرخه ها از دوچرخه استفاده می کنند و در این رابطه رتبه ای بهتر از 18 کشور را کسب نکرده اند. شاید بتوان علت این پدیده را در تغییرات فرهنگی ، اقتصادی ، فناوری، شهرسازی و ... جستجو کرد. اما هدف از تاکید بر این موضوع یادآوری آن برای مردم و مسئولین است تا شرایط لازم را در راستای ایجاد زیرساختهای سخت افزاری و نرم افزاری مناسب نظیر ایجاد معابر مخصوص دوچرخه، تسهیلاتی برای خرید دوچرخه، تبلیغات فرهنگ ساز و ... فرآهم آورند. 

شهرهای زیادی در کشور همانند یزد شرایط محیطی مناسبی جهت استفاده از دوچرخه دارند. امید است مردم و مسئولین یزد همچون گذشته الگوی مناسبی در این خصوص ارائه نمایند. شاید بتوان از این طریق ضمن احیا فرهنگ دوچرخه سواری، نقش کوچکی در بهبود سلامت جسمانی، پاکیزگی هوا، کاهش مصرف بنزین و ... ایفا نمود .
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نوشته شده در تاريخ یک شنبه 20 بهمن 1392برچسب:, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
.: Weblog Themes By LoxBlog :.