اکسیژن
اکسیژن
اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی برای دستیابی به هوای پاک در کشور

کارشناس اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان گفت: به طرح هایی که باعث کاهش گازهای گلخانه ای و همچنین ترسیب کربن در هوا شود حمایت های ویژه ای از طرف سازمان ملل خواهد شد چرا که هزینه های افزایش فضای سبز و درختکاری و بوته کاری به مراتب کمتر از توسعه فیلترها جهت ترسیب کربن می باشد.

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق از ورزنه: جلسه راهکارها و بررسی اجرای طرح ترسیب کربن در تالاب گاوخونی به ریاست بخشدار بن رود در محل سالن اجتماعات بخشداری بن رود برگزار گردید.در این جلسه اعضای شورای اسلامی شهر و روستا، مهندس نریمانی کارشناس اداره کل منابع طبیعی و مهندس انصاری نژاد ریاست منابع طبیعی حضور داشتند.

ابتدا صادقی بخشدار بن رود ضمن خیر مقدم به حاضرین در جلسه، در خصوص دستور کار  جلسه  مطالبی بیان نمود. سپس مهندس نریمانی کارشناس اداره  کل منابع طبیعی  و آبخیزداری استان اصفهان به تشریح مفهوم طرح ترسیب کربن پرداخت و بیان کرد: چنین طرحی از طرف سازمان ملل متحد مورد حمایت جدی قرار گرفته است و به طرح هایی که باعث کاهش گازهای گلخانه ای و همچنین ترسیب کربن در هوا شود حمایت های ویژه ای از طرف سازمان ملل خواهد شد چرا که هزینه های افزایش فضای سبز و درختکاری و بوته کاری به مراتب کمتر از توسعه فیلترها جهت ترسیب کربن می باشد، بنابراین طرح ترسیب کربن از طرف سازمان ملل متحد مطرح شد و در ابتدا در کشورهایی از جمله نپال، پاکستان  و ایران و …. شروع  شد که هدف از آن رسوب دادن کربن وموجود در هوا به زمین می باشد و امروز چنین طرحی در ایران در استان های کرمان و خراسان جنوبی در حال اجرا می باشد و موفقیت آمیز بوده است و عاملی بر اشتغال مردمان روستاهای آن مناطق شده است که نقش مردم در این زمینه بسیار حائز اهمیت می باشد و باعث توسعه پایدار در منطقه می گردد.

وی در ابتدا جهت این کار خواستار تشکیل گروه ها مختلف مردمی از جمله جوانان، کشاورزان، زنان و عموم مردم شد تا از این طریق شرکت تعاونی آن را تشکیل داده و اعضاء آن تمام افراد گرو هها باشند.

Vater Mark3 27 حمایت های ویژه سازمان ملل از طرح های کاهش آلودگی هوا
کارشناس اداره  کل منابع طبیعی  و آبخیزداری استان اصفهان این طرح را در ابتدا پنج ساله عنوان کرد و گفت: در صورت موفقیت آمیز بودن طرح مجدداً تمدید خواهد شد. این طرح در زمینی به وسعت ۷۰ هزار هکتار از زمین های منطقه از روستای هاشم آباد شروع  و تا باتلاق گاوخونی ادامه خواهد یافت.

وی نام این پروژه را پروژه مشارکتی منابع طبیعی و توسعه روستایی دانسته و خاطرنشان کرد: حدود ۷۰ درصد بودجه آن از طریق ایران و مابقی از طرف سازمان ملل تأمین خواهد شد و نظارت کار به صورت بین المللی و از طریق ناظران سازمان ملل خواهد بود.

سپس مهندس انصاری نژاد ریاست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اصفهان در خصوص توسعه پایدار مطالبی بیان نمود: باید کاری صورت گیرد که دائمی و پایدار باشد و چنین طرحی را از جمله طرح های پایدار دانست که هدف از آن توانمند ساختن جامعه های روستایی می باشد و خواستار تشکیل جلسه بعدی در ابعاد بزرگتر جهت حضور تمام اعضاء شورا های اسلامی بخش و دهیاران و متخصصین در این زمینه شد.

در پایان اعضاء شورای اسلامی بخش  بن رود و شهر ورزنه خواستار حل مشکل زمین بیمارستان شهر ورزنه که در محدوده منابع طبیعی می باشد، شدند.
Vater Mark98 22 حمایت های ویژه سازمان ملل از طرح های کاهش آلودگی هوا

 
تاریخ انتشار:چهارشنبه 9/11/1392

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نوشته شده در تاريخ دو شنبه 21 بهمن 1392برچسب:, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
.: Weblog Themes By LoxBlog :.