اکسیژن
اکسیژن
اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی برای دستیابی به هوای پاک در کشور

نماینده‌ مردم تهران از دادستان کل کشور خواست تا به عنوان مدعی‌العموم از عوامل ایجاد کننده‌ آلودگی هوا در پایتخت شکایت کند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری خانه ملت؛ مجتبی رحماندوست با اشاره به تشدید آلودگی هوای پایتخت و برخی شهرهای دیگر گفت: در حال حاضر قوانین و مقررات لازم برای جلوگیری از بروز آلودگی هوا وجود دارد که متاسفانه به درستی اجرا نمی‌شود. بعضا در سطح شهر حضور خودروهای دولتی و حتی اتوبوس‌های دودزا و آلوده کننده هوا مشاهده می‌شود.
وی افزود: کارخانه‌ها و عوامل دیگری نیز سموم را در هوا تزریق می‌کنند که برای مقابله با تمامی آلودگی‌ها قانون وجود دارد . طبیعتا مردم نمی‌توانند به عنوان شهروند از ماشین‌های دودزا شکایت کنند . در این گونه موارد مدعی‌العموم باید وارد شود و از حق مردم دفاع کند. عضو مجمع نمایندگان تهران تاکید کرد: انتظار می‌رود دادستان کل کشور از طرف کل مردم از خودروسازانی که استاندارد را رعایت نکردند و آلودگی هوا را تشدید می‌کنند شکایت کند تا شاید با این شکایت جلوی ادامه‌ کار این دستگاههای تولید کننده‌ آلودگی هوا گرفته شود.در این شرایط است که می‌توان قدمی در جهت داشتن هوای پاک برداشت

رحماندوست در ادامه به دو نمونه از عوامل ایجاد کننده‌ خطر برای سلامتی مردم اشاره و اظهار کرد: علاوه بر آلودگی هوا، ویراژ دادن موتور سیکلت‌ها نیز سلامتی مردم را تهدید می‌کند.موتورسیکلت‌هایی که با رفتار خلاف‌ قانونشان اعصاب مردم را خرد می‌کننند. طبیعتا مردم نمی‌توانند از تک تک موتور سواران شکایت کنند. در این موارد دادستان کل کشور باید به عنوان مدعی‌العموم ورود پیدا کند.
وی افزود: دادستان کل کشور می‌تواند از عوامل تولید کننده‌ آلودگی هوا مثل خودروسازان تولید کننده‌ خودروهای فاقد استاندارد شکایت کند. طبیعتا با این رویکرد دستگاهها خود را ملزم به اجرای قانون برای ایجاد هوای پاک می‌کنند.
نماینده مردم تهران با تاکید بر این که باید در حد توان از عوامل ایجاد کننده‌ آلودگی هوا جلوگیری کرد، یکی از این راهها را جلوگیری از تردد خودروهای فاقد استاندارد در سرتاسر کشور عنوان کرد.
به گزارش خبرگزاری ایسنا، رحماندوست همچنین با بیان این که تعطیلی مدارس و ادارات راهکار مناسبی برای مقابله با آلودگی هوا نیست، گفت: البته این بدان معنا نیست که اگر هوای شهر به حالت اضطرار کشیده شد، بگوییم که نباید مدارس و ادارات تعطیل شود بلکه بحث بر سر آن است که اجازه ندهیم وضعیت آلودگی هوا به حالت اضطرار برسد./

۰۳ آبان ۱۳۹۲

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نوشته شده در تاريخ جمعه 9 اسفند 1392برچسب:, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
.: Weblog Themes By LoxBlog :.