اکسیژن
اکسیژن
اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی برای دستیابی به هوای پاک در کشور
 به گزارش مرکز پایش آلودگی هوای استان مرکزی، میزان غلظت گاز سمی دی اکسید گوگرد در هوای اراک به حدود چهار برابر حد استاندارد رسیده است.
 
جوان انلاین - هوای اراک به دلیل وجود فاکتورهای سمی و خطرآفرین آلوده است و این آلودگی، مدارس ابتدایی و راهنمایی شهرهای اراک و شازند را در صبح امروز تعطیل کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی در گفتگو با مهر افزود: در حال حاضر وضعیت شهر اراک در حال اضطرار است و وجود فاکتورهای سمی و خطرآفرین در فضای اراک و شازند به حد بالایی رسیده است.
امیر انصاری گفت: به گزارش مرکز پایش آلودگی هوای استان مرکزی، میزان غلظت گاز سمی دی اکسید گوگرد در هوای اراک به حدود چهار برابر حد استاندارد رسیده است.
وی ادامه داد: با توجه به سرمای هوا و ایستایی هوای آلوده بر سطح نواحی مسکونی اراک و شازند و اثرات مخرب آلاینده های مذکور بر سلامت شهروندان کمیته اضطرار در مواقع آلودگی هوای اراک در نشستی تصمیم به تعطیلی مدارس پایه ابتدایی و راهنمایی گرفت.
انصاری گفت: بخش اعظم غلظت دی اکسید گوگرد موجود در هوای اراک و شازند به دلیل سوخت مازوت خطوط تولید انرژی الکتریکی نیروگاه شازند است و با توجه به حاد بودن شرایط آلایندگی هوای این شهر می طلبد که مسوولان وزاتخانه های نفت و نیرو تعهدات تامین سوخت گاز این واحد را هر چه سریعتر عملی کنند.

وی از سالمندان، بیماران قلبی و عروقی ، افراد با ضعف سیستم دفاعی و ایمنی بدن و زنان باردار نیز درخواست کرد در صورت امکان از ترددهای غیرضروری در محیط های باز شهری بپرهیزند و آثار مخرب آلاینده های سمی بر بدن خود را به حداقل برسانند.

کلانشهر اراک به عنوان یکی از هشت شهر آلوده کشور امسال 105 روز ناسالم را در سپری کرده است.

تاریخ انتشار: 20 بهمن 1392 -


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 15 اسفند 1392برچسب:, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
.: Weblog Themes By LoxBlog :.