اکسیژن
اکسیژن
اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی برای دستیابی به هوای پاک در کشور

حجت الاسلام سيد حسن ضيايي :آلودگي آب و هوا يكي از عوامل ايجاد كم خوني است/اخباری از آستان قدس رضویحجت الاسلام والمسلمین سيد حسن ضيايي گفت: آلودگي آب و هوا و پايين بودن سطح كيفي تغذيه عامه مردم يكي از عوامل ايجاد كننده كم خوني است.
به گزارش شفقنا، حجت الاسلام والمسلمین سيد حسن ضيايي در سلسله جلسات سخنراني و پرسش و پاسخ پيرامون پيشگيري، درمان و شفاي بيماريهاي جسمي، روحي و رواني از ديدگاه چهارده معصوم(ع) به بيماريهاي كم‌خوني و پرهيزهاي مربوط به اين بيماري ها پرداخت و افزود: کم‌خونی وضعیتی است که در آن تعداد یا اندازه گلبول‌های قرمز و یا مقدار هموگلوبین موجود در خون کاهش مي يابد و تبادل اکسیژن و دی‌اکسیدکربن بین خون و سلول‌ها دچار اختلال می‌شود.
وي عنوان كرد: از مهم‌ترین مواد مغذی براي خون‌سازی که کمبود آن‌ها موجب بروز کم‌خونی می‌شود می‌توان به آهن،‌ ویتامین ب ۱۲ و اسیدفولیک اشاره کرد كه از بین آنها کم‌خونی ناشی از فقر آهن از شایع‌ترین کم‌خونی‌ها است. 
ضيايي با اشاره به وجود سرب موجود در هوای آلوده شهرها که منجر به نوعی کم خونی مزمن و مقاوم به درمان، کاهش سطح بهره هوشی، خستگی مزمن و …مي شود، بيان داشت: براي جلوگيري از سرفه‌هاي خشك مزمن  ناشي از آلودگي شديد هوا، خوردن مخلوط شكر تقار به اضافه گل زوفا و عناب توصيه مي شود.
وي افزود: خوردن مخلوط عناب تازه يا خشك با عسل طبيعي به صورت هر روز موجب توليد خون سالم و تميز در بدن  نيز مي‌شود.
اين كارشناس رسانه در زمينه طب اسلامي گفت: استفاده از خرماي تازه و خشك ارگانيك كه به صورت طبيعي خشك شده است و عسل طبيعي كه خون ساز، ضد باكتري، ضد قارچ است و در درمان دردهاي كهنه و هر نوع مسموميت نقش ويژه‌اي دارد را  براي درمان بيماري كم خوني  بسيار مفيد و مثمر ثمر دانست.
وي خوردن باقلاي آب پز را در صورت نداشتن بيماري كم خوني ژنتيكي براي توليد خون سالم ، مفيد و موثر دانست و افزود: اگر فردي به بيماري كم خوني دچار وخونش آلوده وكثيف است، خوردن روزانه 14 عدد باقلاي آب پز در درمان اين مشكل سفارش شده است.
اين مدرس فقه، اصول و طب اسلامي در حوزه علميه گفت: براي درمان برونشيت حاد  و مزمن،  استفاده از مخلوط پنيرك با عسل طبيعي توصيه مي‌شود.
وي همچنين افزود: براي جلوگيري از خونريزي شديد ناشي از بريدگي پوست، موميا را در آب ولرم حل كنيد و روي زخم بگذاريد، خون ريزي پوست بند مي‌آيد و سريع جوش مي‌خورد.  
اين پژوهشگر و مولف در زمينه طب اسلامي، عنوان كرد: ماليدن زردچوبه يا عسل طبيعي گون خالص بر روي زخم  ايجاد شده در روي پوست، موجب خارج شدن عفونت‌ها و باقي نماندن اثر و جاي زخم در بدن مي‌شود.
وي گفت: براي سوختگي با آب جوش و مشتقات نفت، آب انار ترش را جوشانده و با عسل طبيعي‌گون مخلوط كنيد. اين مواد براي قسمت‌هايي از پوست كه گوشت اضافه درآورده ، اثر بخش است و جاي زخم بر روي پوست باقي نمي‌ماند.
ضيايي ابراز داشت: استفاده از مواد غذایی  همچون، روغن حیوانی، کره محلي، کنجد خام، مغزها  و شاهدانه به صورت خام، مویز، ، تخم مرغ خانگی،(به ویژه زرده آن که به صورت عسلی آب پز شده باشد، خرما، برگه‌هاي زردآلو، شیره خرما و انگور، حلوا ارده، توت و انجیر خشک در درمان بيماري كم خوني بسيار موثر است. 
اين استاد اخلاق ياد آور شد: نکته مهم در درمان کم خونی، فقرآهن است که باید درمان را تا یکی دو ماه پس از رفع کامل علایم و عوارض ادامه داد تا ذخایر مغز استخوان نیز از آهن سیراب شوند.

سه شنبه, 24 دی 1392


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نوشته شده در تاريخ دو شنبه 19 اسفند 1392برچسب:, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
.: Weblog Themes By LoxBlog :.