اکسیژن
اکسیژن
اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی برای دستیابی به هوای پاک در کشور

رئیس جمهور در دیدار نمایندگان استان یزد، گفت که دولت در صدد واردات خودروهای برقی با تعرفه صفر برای مقابله با آلودگی هوا است.
عصر ایران - محمدرضا تابش در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به دیدار مجمع نمایندگان استان یزد با رئیس جمهور اظهار کرد: آقای روحانی با اشاره به مشکل آب در استان یزد گفت که این مشکل مشکل عام کشور است و اغلب استانها با این مشکل روبرو هستند و راه حل اساسی آن بهره‌وری بهینه از آب و بازگشت پساب فاضلاب‌های تصفیه شده به چرخه صنعت است تا آب استانهایی که با کم آبی مواجه‌اند به طرق مختلف تامین شود.
تابش با اشاره به تاکید رئیس جمهور برای فعال شدن بخش خصوصی برای خطوط انتقال آب خاطر نشان کرد: دولت باید از این امر حمایت کند و تسهیلات لازم را در اختیار بخش خصوصی بگذارد تا آب شرب و بهداشتی مردم توسط دولت تامین شود. آقای روحانی همچنین از بهره‌وری پایین کشاورزی در مصرف آب ابراز نگرانی کرد و گفت که باید در این باره چاره اندیشی شود.
نماینده‌ مردم اردکان در مجلس یاد آور شد: آقای روحانی گفت : دولت برای مقابله با پدیده بیابان‌زایی اقدامات خوبی مد نظر دارد که می‌تواند در حل بخشی از مشکل ریزگردها نیز موثر باشد. آقای روحانی همچنین وضعیت محیط زیست کشور را نامطلوب توصیف کرد و گفت که دولت برنامه دارد تا اقدامات خوبی را در این جهت سامان دهد. از جمله در وهله اول واردات ماشین و موتور سیکلت‌های برقی با تعرفه‌ی صفر از خارج برای استفاده در کلان شهرها و شهرهای آلوده و در مرحله بعد ساخت این وسایل در داخل در دستور کار قرار دارد.
نماینده‌ مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: آقای روحانی، همچنین گفت  استفاده از انرژی خورشیدی به لحاظ صرفه جویی در سوخت‌های فسیلی و همچنین ثمرات مثبت زیست محیطی مورد توجه و اهتمام دولت قرار دارد.
تابش تاکید کرد: آقای روحانی گفت شما در مجلس و ما در دولت تلاش خواهیم کرد تا کل کشور از جمله استان یزد شاهد رونق، رشد و توسعه باشد. ما وظیفه داریم صحنه‌ کشور را از فشارهایی که بی‌جهت روی شانه‌های مردم قرار داده شده برهانیم چرا که فشارها مانع پیشبرد کار در عرصه‌های مختلف از جمله عرصه‌ اقتصادی می‌شود. روحانی گفت که بخشی از فشارها به واسطه تحریم ناروا و ناعادلانه خارجی است و دولت سعی دارد با فعالیت خود در عرصه‌ی بین‌المللی این فشارها را کاهش دهد و این بار را از دوش ملت ایران بردارد.
نماینده‌ مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌های مادی و معنوی استان یزد، اشاره کردم که استفاده از مجموع ظرفیت‌ها و موقعیت‌ها باعث رفع مشکلات و تنگناهای مردم خواهد شد. همچنین گفتم که فرایند صنعتی شدن یزد ، کمبود آب، دغدغه‌های محیط زیست، کشاورزی و کمبود بودجه استانی مهمترین دغدغه‌های مسئولان و مردم است که راهکار حل این مشکلات در گرو اهتمام جدی دولت و باور داشتن به توانمندیهای مردم استان خواهد بود تا زمینه‌ای فراهم شود که از مجموعه پتانسیل‌ها استفاده شود.

۲۶ اسفند ۱۳۹۲


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نوشته شده در تاريخ سه شنبه 27 اسفند 1392برچسب:, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
.: Weblog Themes By LoxBlog :.