اکسیژن
اکسیژن
اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی برای دستیابی به هوای پاک در کشور

سازمان بهداشت جهانیسازمان بهداشت جهانی روز سه شنبه اعلام کرد : آلودگی هوا در سال 2012 جان حدود هفت میلیون نفر از مردم سراسر جهان را گرفته است.

به گزارش  انتخاب به نقل از خبرگزاری فرانسه از ژنو ، منشا این آلودگی منابع مختلفی از آتش پخت و پز گرفته تا دود اتومبیل بوده است.
دکتر ماریا نیرا رییس بهداشت عمومی و محیط زیست سازمان بهداشت جهانی گفت :ˈ آلودگی هوا در فضاهای بسته و باز اکنون بزرگترین مشکل بهداشتی محیط زیست است و بر همگان چه در کشورهای توسعه یافته و چه در حال توسعه تاثیر می گذارد. ˈ
تحقیقات جدید سازمان بهداشت جهانی نشان داد که یکی از هشت مورد مرگ مردم جهان در سال 2012 با آلودگی هوا مرتبط بود. بیماری قلبی ، سکته مغزی ، بیماری تنفسی و سرطان ریه بزرگترین بزرگترین کشنده های مربوط به آلودگی هوا محسوب می شوند.

همچنین به گزارش ایلنا، در گزارش سازمان بهداشت جهانی آمده است : مناطق آسیا و اقیانوس آرام با بیش از پنج میلیون و ۹۰۰ هزار کشته، ‌بیشترین آسیب را از آلودگی هوا دیده‌اند.

بر اساس این گزارش،کاهش آلودگی هوا می‌تواند جان میلیون‌ها نفر را در سراسر جهان نجات دهد.

در گزارش سال ۲۰۰۸ سازمان بهداشت جهانی، شمار افرادی که بر اثر آلودگی هوا در سراسر جهان جان خود را از دست داده بودند، به سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفر رسیده بود.

rastineh.ir عکس : راستینه

1393-01-05



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نوشته شده در تاريخ سه شنبه 5 فروردين 1393برچسب:, توسط |
.: Weblog Themes By LoxBlog :.