اکسیژن
اکسیژن
اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی برای دستیابی به هوای پاک در کشور

آلودگی گسترده منابع آب در چین، زنگ هشدار را برای مقامات این کشور به صدا در آورده است.

به گزارش انتخاب به نقل از شبکه تلویزیونی ان اچ کی، میزان آلودگی بیش از پنجاه درصد رودخانه ها و دریاچه های چین، بیشتر از حد مجازِ تعیین شده از سوی دولت است. جیائو یونگ، معاون وزیر منابع آب در چین، روز جمعه در نشست خبری خود به این مسئله اشاره کرد و گفت: « برخی از طرح های توسعه، غیر مسئولانه است و در آنها تأکیدی بر حفظ منابع آب نشده است».
طبق معیارهای دولتی نیز فقط چهل و هفت ممیز چهار دهم درصد از منابع آب چین در سطح مجاز آلایندگی ها قرار دارند. آمارها نشان می دهد هشتاد و هشت درصد از آب سدها و همچنین شصت و هفت درصد رودخانه ها، استانداردهای لازم را برای مصرف داشته اند. با وجود این، فقط بیست و هشت درصد دریاچه ها، از نظر آلودگی در سطح قابل قبولی قرار داشتند.
جیائو یونگ خاطرنشان کرد سازوکار نظارت بر منابع آب در چین بهبود می یابد.
آلودگی آب در کنار دود و مه غلیظ موجود در هوای شهرها به یکی از معضلات اجتماعی در چین تبدیل شده است. گزارش ها همچنین نشان می دهد کارخانه ها در برخی موارد، آب آلوده را بدون تصفیه، به داخل رودخانه ها فرستاده اند. ساکنان مناطق اطراف رودخانه ها نیز گاه در اعتراض به آلودگی منابع آب خود با نیروهای امنیتی و مسئولان کارخانه ها درگیر شده اند.
از جمله به گزارش مهر در تابستان سال 91 تظاهرات معترضان خشمگین در شرق این کشور همراه با تصرف یک مرکز دولتی، تخریب رایانه های موجود در این مرکز، واژگون کردن خودروها و کتک زدن نیروهای پلیس منجر به لغو یک طرح انتقال فاضلاب سمی به ساحل شهر گیدونگ در نزدیکی شانکهای شد.
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۳ 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نوشته شده در تاريخ سه شنبه 5 فروردين 1393برچسب:, توسط |
.: Weblog Themes By LoxBlog :.