اکسیژن
اکسیژن
اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی برای دستیابی به هوای پاک در کشور

جنگل بلوطمسئول امنیتی سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: در حال حاضر 21 استان از استانهای کشور، گرفتار غباری است که از سوی کشورهای همسایه مانند عراق، سوریه، اردن و قطر وارد کشور می شود که مشکلات جسمی برای بسیاری از مردم بوجود آورده است.

خبر آنلاین - حجت الاسلام قاسمی پور در سخنرانی خود به مناسبت هفته منابع طبیعی پیش از خطبه های نماز سیاسی عبادی جمعه این هفته شهرستان قدس گفت: سازمان ملل سال گذشته طی آماری اعلام کرد که 800 هزار نفر جان خود را بر اثر آلودگی هوا از دست داده اند و بر اساس آمار اعلام شده توسط وزارت بهداشت کشور نیز 80 هزار نفر در ایران بر اثر آلودگی هوا و غبار جان خود را از دست داده اند، آلودگی هوا یکی از نتایج قطع کردن بی رویه درختان و نابودی جنگل ها است.

او گفت: در حال حاضر 21 استان از استانهای کشور گرفتار غباری است که از سوی کشورهای همسایه مانند عراق، سوریه، اردن و قطر وارد کشور می شود و مشکلات جسمی بسیاری برای مردم به وجود آورده است.
حجت الاسلام قاسمی پور گفت: اکنون سازمان ملل و فائو اعلام کرده اند که ایران برای رفع مشکلات غبار و ریزگردها باید 7 میلیون هکتار از اراضی کشورهای همسایه را مالچ پاشی و درختکاری کند.

طبق گفته کارشناسان خارجی یک درخت 50 ساله بلوط 169 میلیون تومان قیمت دارد اما در کشور ایران عده ای از مردم چنین درختی را قطع و با آن زغال درست می کنند و با قیمت 50 هزار تومان به فروش می رسانند، درخت بلوط یکی از درختانی است که آلودگی ها و ریزگردها را جذب می کند ولی قطع بی رویه این درختان در جنگل های زاگرس ضرر بسیاری هم از جهت مادی و جسمی و هم از لحاظ معنوی به مردم وارد می کند و اگر این رویه ادامه داشته باشدتا چند سال آینده دیگر درخت بلوطی در زاگرس باقی نمی ماند.

جمعه 9 اسفند 1392 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 7 فروردين 1393برچسب:, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
.: Weblog Themes By LoxBlog :.