اکسیژن
اکسیژن
اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی برای دستیابی به هوای پاک در کشور

افزایش تعداد خودروهای گشت آلودگی هوا در مشهدمعاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: طرح زوج و فرد خودروها و افزایش تعداد خودروهای گشت آلودگی هوا در ایام نوروز در مشهد مقدس اجرایی می‌شود.

به گزارش دنیای خودرو به نقل از تسنیم  محمدحسن واحدی در جلسه کارگروه اجرایی و اضطراری کاهش آلودگی هوا و گرد و غبار استان با بیان این که در مشهد پنج هزار دستگاه خودرو فرسوده وجود دارد، اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام شده توافق نامه سه جانبه‌ای جهت پرداخت تسهیلات به واجدان شرایط منعقد و امضا شده است.

وی با اشاره به این که با همکاری ایران خودرو در آینده نزدیک امکان نوسازی هزار دستگاه خودرو فرسوده ناوگان تاکسیرانی فراهم می‌شود، افزود: از طریق پیگیری مصوبات توافق نامه سه جانبه فوق تسهیلات لازم جهت نوسازی دو هزار دستگاه خودرو فرسوده دیگر نیز در سال آینده فراهم می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی از بررسی طرح تردد وسایل نقلیه سنگین از کنارگذر شمالی مشهد و ممنوعیت تردد داخل شهر در کمیسیون ایمنی و حمل و نقل استان خبر داد و اظهار کرد: پس از تصویب این طرح، مقدمات لازم جهت اجرایی شدن آن در ایام نوروز فراهم می‌شود.

واحدی همچنین اجرایی شدن طرح زوج و فرد خودروها در هسته مرکزی شهر و افزایش تعداد خودروهای گشت آلودگی هوا را از دیگر اقدامات لازم جهت کاهش آلودگی هوای شهر مشهد در ایام نوروز برشمرد.

وی ضمن تاکید بر اجرایی شدن مصوبات کارگروه از سوی دستگاه‌های اجرایی گفت: با متخلفان در این حوزه مطابق قانون برخورد می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی به بررسی طرح تحقیقاتی جهت کنترل آلودگی هوا در نیروگاه طوس پرداخت و خاطرنشان کرد: در این طرح با بهره گیری از رآکتورهای مخصوص اقدامات لازم جهت کاهش آلودگی هوای نیروگاه و بهره گیری از گازهای خروجی آن صورت می‌گیرد.

واحدی بیان کرد: در همین راستا موافقت‌نامه‌ای جهت اجرایی شدن این طرح بین استانداری، دانشگاه فردوسی، محیط زیست و وزارت نیرو منعقد شده که تا ۱۵ اسفندماه مقدمات ارائه مرحله اولیه طرح در وزارت نیرو و سازمان محیط زیست فراهم می‌شود.

وی ضمن ارائه آمار مقایسه‌ای وضعیت هوای شهر مشهد طی سال گذشته و امسال تصریح کرد: سال گذشته ۲۲۷ روز پاک و ۱۰۹ روز آلوده داشته ایم در حالی که این رقم امسال به ۲۰۲ روز پاک و ۱۲۷ روز آلوده تغییر یافته است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی از اداره کل هواشناسی استان خواست تا در راستای ارتقای شاخصه‌های هوای پاک در مشهد، گزارش وضعیت پایداری و ناپایداری جوی در ایام مختلف سال را به دستگاه‌های مربوطه جهت انجام امور مقتضی ارائه کند.

واحدی به بررسی مصوبات جلسه فنی کمیته حمل و نقل درباره اعمال قانون نسبت به خودروهای آلاینده و فاقد برگه معاینه فنی خودرو پرداخت و گفت: پیگیری‌های لازم برای بهبود وضعیت آلایندگی ناوگان حمل و نقل عمومی از محل کمک‌های مالی سازمان محیط زیست صورت می‌گیرد.

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۲ 

 

مطالب مرتبط :

 

جنین هایی که تاوان آلودگی هوا را می دهند

 

عکس - آلودگی هوا در مشهد

139 روز هوای ناسالم در سال 92 در مشهد

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نوشته شده در تاريخ یک شنبه 10 فروردين 1393برچسب:, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
.: Weblog Themes By LoxBlog :.