اکسیژن
اکسیژن
اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی برای دستیابی به هوای پاک در کشور

تجمع مردم در اعتراض به آلودگی کارخانه آرین سینا / جاده فرح آباد به ساری مسدود شدآلودگی زیست محیطی کارخانه آرین سینا و بی توجهی مسئولان نسبت به این مسئله باعث شد  مردم چندین روستا جاده فرح آباد به ساری را مسدود کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از بلاغ،آلودگی زیست محیطی کارخانه آرین سینا و بی توجهی مسئولان نسبت به این مسئله باعث شد صبح امروز مردم چندین روستا با تجمع و اعتراض جاده فرح آباد به ساری را مسدود کنند.

شرکت آرین سینا کارخانه تولید «ام دی اف» در 17 کیلومتری مرکز استان در منطقه فرح آباد در سال 1382در زمینی به مساحت 24 هکتار احداث شده است که برای 500 نیروی بومی و غیر بومی در سه شیفت کاری اشتغال ایجاد کرد.

علی رغم مخالفت های سازمان محیط زیست از دوران اصلاحات و پیگیری‌های مردم 11 روستای مجاور در بخش رودپی شمالی و جنوبی ، گاز ساطع از فعالیت این کارخانه بنا به گزارش های رسمی سازمان محیط زیست 10 هزار برابر خطرناک تر از سم سیانور ارزیابی شده است.

قابل ذکر است بر اساس اظهارات متخصصان امر ترکیبات شیمیایی این واحد تولیدی اثرات سرطان زایی بسیار بالایی دارد که طی 7 سال گذشته اثرات آن روی پوست و بدن مردم روستای مجاور مشاهده شده است.

پایگاه خبری بلاغ در 10 قسمت با عنوان مرگ خاموش،به فجایع زیست محیطی این کارخانه پرداخته است .

شایان ذکر است این رسانه قصد ساقط کردن چرخه اقتصادی این کارخانه را نداشته بلکه  به عنوان نماینده افکار عمومی خواستار مطالبات به حق مردم 11 روستا در بخش رودپی شمالی و جنوبی و مراکز دانشگاهی آنهم در مسیر راه توریستی در ساحل فرح آباد است تا شرکت آرین سینا بر اساس ضوابط زیست محیطی به فعالیت خود در مجاورت اراضی کشاورزی و مسکونی ادامه دهد. اخبار تکمیلی متعاقبا اعلام خواهد شد.

1392/12/13


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نوشته شده در تاريخ دو شنبه 11 فروردين 1393برچسب:, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
.: Weblog Themes By LoxBlog :.