اکسیژن
اکسیژن
اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی برای دستیابی به هوای پاک در کشور
همکاری‌های زیست‌ محیطی ایران و ژاپن گسترش می‌یابد ابتکار در نخستین روز از سفر خود به ژاپن با رییس آژانس همکاری‌های بین‌المللی ژاپن «جایکا» دیدار کرد. 

به گزارش گروه سیاسی «خبرگزاری دانشجو»، معصومه ابتکار در این دیدار گفت: مسایل محیط ‌زیست ، مرزی نمی‌شناسد و موضوع گرمایش جهانی از مصادیق اصلی محدود نشدن مسایل زیست ‌محیطی به مرزهای جغرافیایی و سیاسی کشورها است.
وی بر گسترش همکاری‌های زیست‌محیطی دو کشور و بهره ‌گیری از تجارب کشورهای موفقی همچون ژاپن در زمینه حفاظت از محیط زیست تاکید کرد.
خانم ابتکار به پیشینه فعالیت‌های جایکا در ایران از جمله همکاری در تهیه و تدوین طرح جامع کاهش آلودگی هوای تهران و طرح مدیریت ، تقویت و بهبود کیفیت هوا به عنوان نمونه اشاره و ابراز امیدواری کرد: امضای سند یادداشت تفاهم همکاری زیست محیطی بین ایران و ژاپن سبب تقویت و استمرار همکاری فیمابین و دستاوردهای اثرگذار و مطلوب شود.
رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشورمان همچنین در این نشست درباره همزمانی جشن نوروز و در ایران با جشن شکوفه‌های گیلاس در ژاپن گفت: مردم ایران امروز را به نام روز طبیعت پاس می‌دارند و ما همزمانی این روز را با جشن شکوفه ها در ژاپن به فال نیک می‌گیریم.
یادآوری می‌شود معاون خانم ابتکار که به دعوت رسمی «ایشیهارا» وزیر محیط زیست ژاپن به این کشور سفر کرده است حامل پیام رییس‌جمهور کشورمان برای «شینزوآبه» نخست‌وزیر ژاپن است. همچنین قرار است در این سفر تفاهمنامه همکاری‌های دوجانبه زیست محیطی ایران و ژاپن امضا شود.

تاریخ مخابره: ۱۳۹۳/۱/۱۳


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 14 فروردين 1393برچسب:, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
.: Weblog Themes By LoxBlog :.