اکسیژن
اکسیژن
اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی برای دستیابی به هوای پاک در کشور

 استاندار اصفهان از حمل و نقل به عنوان متهم اول آلودگی هوای این استان نام برد و گفت: صنایع دومین منبع آلودگی هوا در استان به شمار می آیند.

به گزارش ایرنا ، « رسول زرگرپور » روز پنجشنبه در دیدار با معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت صنعت، معدن و تجارت درعین حال افزود: مردم بر این باورند که صنایع نقش مهمی در آلودگی هوا دارند و باید با صنایع آلوده کننده برخورد کرد.

وی با اشاره به وضعیت صنعت این استان و جایگاه نخست اصفهان در صنعت کشور، گفت: با توجه به مشکل خشکسالی و کمبود آب در استان اصفهان، نمی توانیم توسعه صنعت استان را به شکل عادی ادامه دهیم.

پیشتر نیز روزنامه جمهوري اسلامي نوشت: استاندار اصفهان با بيان اينكه آلودگي هوا و بحران كم آبي در استان اصفهان دو مسئله اساسي است، گفت: دليل اصلي آلودگي هوا و كمبود منابع آبي، نبود طرح آمايش سرزمين است كه در حال حاضر براي هر يك تدابيري انديشيده شده است.

رسول زرگرپور در مجمع نمايندگان استان اظهار كرد: در صورت وجود سند بالادستي، فضاي طرح‌ها روشن و مشخص خواهد شد. وي تصريح كرد: بررسي‌ها نشان مي‌دهد كه مردم اصفهان بر دو موضوع آلودگي هوا و كم آبي حساسيت ويژه دارند. وي افزود: آلودگي هوا موجب بروز مشكلات و بيماري‌ها شده و اين موضوع در كارگروه سلامت استان نيز مورد بررسي قرار گرفته است.

استاندار اصفهان با بيان اينكه در استان اصفهان 56 روز سال با مسئله گرد و غبار مواجه هستيم، اضافه كرد: مطابق آمارها در استان 53 روز مشكل ريزگردها و 66 روز ناسالم بودن هوا وجود دارد. زرگرپور ادامه داد: طرح جامع كنترل كيفي هواي منطقه اصفهان با 38 اقدام اساسي در شوراي برنامه ريزي استان به تصويب رسيد. استاندار اصفهان 23 دستگاه اجرايي استان را متولي عملي كردن اين طرح عنوان و ابراز اميدواري كرد مطابق پيش بيني‌ها اين طرح 65 روز از روزهاي ناسالم را كاهش دهد. وي به تشريح طرح جامع كنترل كيفي هوا پرداخت و عنوان كرد: 65 درصد اقدامات اين طرح پيشگيرانه و 35 درصد مابقي، اجرايي است.

زرگرپور با بيان اينكه پالايشگاه و صنايع بزرگ در استان اصفهان از عوامل آلودگي هوا است، خاطرنشان كرد: با قوت و جديت اجرايي شدن اين طرح را دنبال مي‌كنيم. نمايندگان مردم اصفهان نيز در اين جلسه بر اجراي دقيق و شفاف طرح جامع كنترل كيفي هواي منطقه اصفهان تاكيد كرده و خواستار برخورد جدي با موضوع آلايندگي صنايع و نيروگاه‌ها شدند.

استاندار اصفهان در ادامه به تشريح مشكلات كم آبي استان پرداخت و برطرف شدن مشكلات آبي استان را مهم‌ترين مطالبه مردم دانست. وي بارگذاري بيش از حد بر حوضه زاينده رود و خشكسالي را از عوامل تبديل شدن زاينده رود به عنوان اصلي‌ترين رودخانه دائمي فلات مركزي به رودخانه‌اي فصلي برشمرد. زرگرپور تهيه طرحي 5 ماده‌اي و طرح آن در شوراي عالي آب و تبديل آن به طرحي 9 ماده‌اي با امضاي 9 وزير و ايجاد شوراي هماهنگي مديريت يكپارچه حوضه آبريز زاينده رود را از جمله اقدامات انجام شده بيان كرد. وي نظارت ويژه بر كاربران و مصارف، تغيير شيوه‌هاي آبياري با در نظر گرفتن تسهيلات ويژه و ايجاد صندوق تعيين و پرداخت خسارت ناشي از خشكسالي را از ديگر اقدامات صورت گرفته در اين زمينه عنوان كرد.

تاریخ خبر: 22/12/1392 و 14/12/1392 

مطالب مرتبط :

دلیل بارش برف قرمز و خاکستری در اصفهان چیست؟

رخداد شگفت آور آب و هوايي در نصف جهان/ بارش برف قرمز در اصفهان!

 نماینده مجلس: تلفات آلودگی هوای اصفهان از کشتار حمله محمود افغان بیشتر است!

ابتکار در فیس بوک از آلودگی شدید هوای اصفهان و طرح آن در دولت نوشت

افزایش سرطان پروستات در تهران و اصفهان/ متهم ردیف یک ، آلودگی هوا


صدور دستور پلمپ تجهیزات مازوت سوز دو نیروگاه در اصفهان

هواي اصفهان در شرايط ناسالم


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نوشته شده در تاريخ جمعه 22 فروردين 1393برچسب:آلودگی هوا - اصفهان - استاندار - صنایع - آب, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
.: Weblog Themes By LoxBlog :.