اکسیژن
اکسیژن
اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی برای دستیابی به هوای پاک در کشور

از سرگیری تونل های گلاب و بهشت آباد بی تدبیری دولت قبل و دولت جدید است/ وزیر نیرو را استیضاح می کنیم30 هزار نفر از مردم چهار محال و بختیاری در 28 فروردین 93 با سر دادن شعارهایی از امامزادگان دو معصوم شهرکرد تا استانداری دست به راهپیمایی اعتراض آمیز زدند. بازار شهر کرد بسته شد.

به گزارش خبرنگار اعتدال فارس در شهرکرد،مردم استان چهارمحال و بختیاری دراعتراض به انتقال آب این استان و احداث تونلهای گلاب و بهشت آباد روز پنجشنبه ۲۸فروردین درمقابل امامزادگان دومعصوم شهرکرد تجمع نموده وسپس باسردادن شعارهایی به سمت استانداری چهارمحال وبختیاری راهپیمایی نمودند.

در بین شرکت کنندگان در این تجمع که تعداد آنان به بیش از۳۰ هزارنفرمی رسید مسوولین ،۳تن از نمایندگان استان ،کسبه وکشاورزان وجود داشتند. گفتنی است به دلیل شلوغی و ازدحام بخشی از بازارشهرکردنیز بسته شد .

نماینده ولی فقیه در دانشگاه شهرکرد و عضو کمیته صیانت از آب چهارمحال وبختیاری در این اجتماع مردمی، از آب به عنوان انفال یاد کرد و گفت:مردم استان اعتقاد دارند اگر آبی مازادی در استان باشد همه باید از آن بهره مند شوند و به هیچ وجه مخالف اجرای طرح های کارشناسی شده انتقال آب نیستند.

حجت الاسلام ˈامیرقلی جعفریˈ با بیان اینکه مردم چهارمحال و بختیاری همواره پشتیبان نظام جمهوری اسلامی و ولایت فقیه بوده اند، افزود: امروز مردم استان آمده اند تا مخالفت خود را با اجرای طرح های غیرکاشناسانه که باعث تهدید و تخریب محیط زیست و زندگی آنان می شود، اعلام کنند.

وی اضافه کرد: مردم این استان هیچ مشکلی با مردم دیگر استان های کشور ندارند و در دفاع مقدس نیز درکنار آنان در برابر بیگانه ایستاده اند و خواسته به حق آنان پرهیز از اجرای طرح هایی است که جوانب کارشناسی آن به درستی بررسی نشده است.

حجت الاسلام جعفری ادامه داد: در ماه های اخیر برخی اظهار نظرهای غیرکارشناسانه باعث شده تا فضای انجام یک کار کاملا تخصصی که باید برمبنای علمی و مطالعاتی انجام شود، در مسیری تبلیغاتی قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار اعتدال فارس در شهرکرد،حاضران در این تجمع پس از سخنرانی عضو کمیته صیانت از آب استان و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی با پیمودن خیابان های ولیعصر شمالی و آیت الله کاشانی، روبروی استانداری چهارمحال وبختیاری تجمع خود را خاتمه دادند.

برخی کارشناسان بر این عقیده اند که حفر تونل برای انتقال آب به فلات مرکزی از بهشت آباد شهرستان اردل، باعث تخریب منابع آبی و زیست محیطی چهارمحال و بختیاری می شود.

به گزارش خبرنگار اعتدال فارس در شهرکرد،روز پنجشنبه خیابان ولی عصر جنوبی ورودی امامزاده تا حد فاصل چهارراه خواجه نصیر با نرده های فلزی بسته شده تا مردم در این مکان تجمع کنند.

همچنین به گزارش  دانا به نقل از جهانبین نیوز، حجت الاسلام امیرقلی جعفری در تجمع صبح امروز مردم استان در اعتراض به احداث تونل گلاب و بهشت آباد گفت: پنج سال قبل که مردم و مسولین استان، درباره حفر تونل 10 کیلومتری گلاب یک از مسئولان کشوری سئوال کردند، گفتند: این تونل برای آبرسانی ۱.۷ متر مکعبی اب به اصفهان است،  اما چرا الان دهنه تونل را ۴ متر گرفته اید؟ چرا به این فعالیت غیرقانونی دست زده اید؟

حجت الاسلام جعفری افزود:  تونل گلاب1، با مصوبه زده شد،  اما متاسفانه به صورت غیر کارشناسی احداث شده است. 

وی ادامه داد: مسولین یک اشتباه بزرگتری را انجام داده اند که صدای مردم ما این طور منطقی باید بازتاب داده بشود. احداث تونل ۱۷ کیلومتری گلاب ۲ برای انتقال بستر رودخانه از استان چهارمحال و بختیاری به استان اصفهان و ۶۳ کیلومتر تونلی که در استان چهار محال و بختیاری است تا رودخانه ای که در استان چهار محال و بختیاری است بخشکد.

جعفری دلیل این گونه تجمعات را زیاده طلبی مسولان کشور دانست و گفت: از آنجا که مسولان  به قانون تن نمی دهند، نمایندگان مردم استان و آحاد مردم چهارمحال و بختیاری، استیضاح وزیر را هم در دستور کار قرار داده اند و اگر وزیر به قانون تن ندهد، تا پای جان ایستادگی می کنیم.

وی افزود:رودخانه ای که یک تمدنی را با خودش حمل می کند باید برای همه مردم باقی بماند و نباید به صورت یکجا به استان همجوار انتقال یابد. وخواسته مردم ما جاری بودن این رودخانه است نه انتقال آن باتونل!

مسول کمیته صیانت از آب استان بیان داشت: حرف نمایندگان و حرف مردمی که اینجا جمع شده اند و حرف همه مسئولین این استان بوده باید تونل گلاب دو تعطیل شود .

منتشر شده در مورخ: 1393/1/28  

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نوشته شده در تاريخ شنبه 30 فروردين 1393برچسب:, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
.: Weblog Themes By LoxBlog :.