اکسیژن
اکسیژن
اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی برای دستیابی به هوای پاک در کشور

 میزان مجاز تشعشعات موضوعی است که از سوی مرکز نظام ایمنی هسته ای سازمان انرژی اتمی نظارت خواهد شد.

هزاره سوم در بخشی از خبری با عنوان "اولین بیمارستان هسته ای کشور در راه است" نوشت : سخنگوی سازمان انرژی اتمی با تاکید بر اینکه بر اساس قانون حفاظت در برابر تشعشعات، مسئولیت نظارت مربوط به سازمان انرژی اتمی است، گفت: نظارت و تشخیص مضر بودن کلیه چشمه‌های تشعشع زا مانند تجهیزات رادیولوژی و بیمارستانی، چشمه‌های تحقیقاتی، لیزرها، اپتیک‌ها،تجهیزات مخابراتی چون آنتن‌ها بر عهده مرکز نظام ایمنی هسته‌ای کشور وابسته به سازمان انرژی اتمی است که محققان این سازمان نیز در این زمینه پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهند.

بهروز کمال وندی با تاکید بر اینکه این سازمان دقت و نظارت بسیاری بر مضر بودن تشعشعات دارد، گفت: بر خلاف آلودگی هوا مضر بودن تشعشعات را نمی‌بینیم از این رو لازم است تا با استفاده از ابزارها و تجهیزات قوی، نظارت دقیقی در این زمینه صورت گیرد تا بتوان به مضر بودن تشعشعات پی برد.

او با تاکید بر اینکه ما روزانه با میزانی از تشعشعات مواجه هستیم، گفت: میزان مجاز این تشعشعات موضوعی است که از سوی مرکز نظام ایمنی هسته ای سازمان انرژی اتمی نظارت خواهد شد. کمالوندی با بیان اینکه همه تشعشعات مضر نیستند، گفت: برخی پرتوها مانند ایکس ری برای تشخیص بیماری‌ها و برخی پرتوها برای درمان بیماری‌ها استفاده می‌شود.

او استریلیزه کردن تجهیزات پزشکی را از دیگر کاربردهای مفید پرتوها ذکر کرد و گفت: کیت‌های تشخیصی پزشکی و سرنگ‌ها که در بیمارستان‌ها استفاده می‌شود در سازمان انرژی اتمی برای استریلیزه کردن به آنها اشعه گاما تابانده می‌شود.
  

منتشر شده در مورخ: 1392/12/7  
 
 مطالب مرتبط :
 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نوشته شده در تاريخ شنبه 6 ارديبهشت 1393برچسب:انرژی اتمی - تشعشعات - نظارت, توسط |
.: Weblog Themes By LoxBlog :.