اکسیژن
اکسیژن
اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی برای دستیابی به هوای پاک در کشور
رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور از اهتمام ویژه دولت در زمینه کاهش خطرات امواج الکترومغناطیس از جمله امواج پارازیت‌ها خبر داد.
 
معصومه ابتکار در حاشیه دوازدهمین کنگره بین‌المللی ایمونولوژی و آلرژی ایران با بیان مطلب فوق گفت: می دانیم که امواج الکترومغناطیسی مخاطرات زیادی دارد و باید تحت استانداردها و ضوابط‌ قرار بگیرد. این موضوع بسیار مهمی است که باید در همه زمینه‌ها مورد توجه قرار بگیرد.
 
او همچنین بر نقش شوراها بر کاهش مخاطرات این امواج تاکید کرد و گفت: شوراهای شهر و شوراهای روستاها می‌توانند در بهبود زندگی مردم نقش مهمی داشته باشند. در بعضی شوراها هنوز کمیسیون محیط زیست نداریم اما امیدواریم تا پایان سال تمام شوراهای شهرها و روستاها برای محیط زیست، ساختاری مناسب تشکیل دهند.
 
او با اشاره به روز شوراها گفت: شورای شهرها می‌توانند در زمینه آلودگی، توسعه فضای سبز شهرها و اطراف شهرها و نظارت بر امواج الکترومغناطیسی نقش موثری ایفا کنند.
 
ابتکار همچنین با اشاره به اینکه بر اساس گزارش‌های سازمان جهانی بهداشت از هر هفت نفر یک نفر به علت آلودگی فوت می‌کند، گفت: یکی از مهمترین گام‌ها حذف بنزین پتروشیمی بود که هم اکنون این بنزین در تهران هست و با بنزین استاندارد جایگزین شده است.
 
ابتکار در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره توزیع بنزین یورو چهار گفت: هم اکنون توزیع بنزین پاک را در دست داریم ولی در تلاشیم به سمت بنزین یورو چهار برویم.
 
رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور همچنین از برگزاری جلسه‌ای با معاون اول رئیس جمهور درباره دریاچه ارومیه خبر داد و گفت: ابعاد زیست محیطی این دریاچه و تمام جوانب آن با رعایت همه مسائل اکونومیک در نظر گرفته شده است و در این پروژه با جلب مشارکت مردم برای توسعه پایدار کشاورزی منطقه و ارتقای زیست محیطی منطقه کار می‌کنیم.
 
10 اردیبهشت 1393
 
مطالب مرتبط :
 
 
 
 
 
 
 
 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 10 ارديبهشت 1393برچسب:پارازیت - امواج - الکترومغناطیس - شورا, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
.: Weblog Themes By LoxBlog :.