اکسیژن
اکسیژن
اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی برای دستیابی به هوای پاک در کشور

کاهش آلودگی هوای تهران از حفظ فضای سبز تا ارائه یارانه حمل و نقل همگانی، راه اندازی اتوبوس برقی و احداث پیاده رو

اکسیژن - در این هفته مواردی از مشکلات پایتخت در شورای شهر تهران مطرح شد که در خبری از خبرگزاری مهر منعکس گردیده اند. در اینجا بخشی از خبر پیشگفت که با وضعیت هوای تهران ارتباط دارند، تقدیم خوانندگان اکسیژن می گردد.

به گزارش خبرنگار مهر ، در این هفته رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران برای چندمین بار در خصوص درختان خشکیده کاخ  موزه سعد آباد تذکر داد و گفت :محوطه فضای سبز برخی از کاخ موزه های سطح شهر تهران مانند نیاوران و سعد آباد و سایر مکانهای دولتی به خوبی نگهداری نمی شود .

این عضو شورای شهر تهران  اضافه کرد: شاید محوطه های فضای سبز کاخ ها مانند پارک ها کارکرد اجتماعی ندارند اما در هوای پایتخت موثر هستند و مدیریت شهری این آمادگی را دارد که در نگهداری این فضاها به کمک میراث فرهنگی بیاید .

وی با اشاره به این که تعداد زیادی از درختان باغ موزه سعدآباد به دلیل عدم نگهداری صحیح خشکیده است گفت: قطع درخت در این کاخ انجام نشده است مگر درختانی که خشکیده شده و امکان احیای آنها نیز وجود نداشت .

این هفته معاون توسعه منابع و پشتيباتي سازمان شهرداري ها و دهياري هاي كشور از پرداخت 100 درصد يارانه بليت حمل و نقل همگاني،شامل اتوبوس و مترو ،سه ماهه اول سال 93 طي روزهاي آينده خبر داد و گفت : اين مبلغ بر اساس توافقات صورت گرفته با خزانه بزودي به حساب سازمان هاي اتوبوسراني و حمل و نقل همگاني شهري و مترو پرداخت مي شود.

زمان آغاز به کار اتوبوس های برقی در پایتخت این هفته اعلام شد. ابوالفضل قناعتی،عضو شورای اسلامی شهر تهران در مورد آخرین وضعیت راه‌اندازی اتوبوسهای برقی در پایتخت گفت: اتوبوسهای برقی از سال 94 وارد ناوگان حمل و نقل عمومی می شوند و کم هزینه تر از سایر اتوبوسها هستند.

او ادامه داد: در سال های گذشته این سیستم وجود داشت به طوری که خطوط اتوبوس برقی در بخشی از شهر تهران با استفاده از کابل و ستون در نظر گرفته شده بود که این مساله منظر شهری را به هم زده بود.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: اکنون ما به دنبال راه اندازی اتوبوسهای برقی به شکل گذشته نیستیم بلکه به دنبال سیستم موتورهای هیبریدی هستیم که به عنوان نمونه 200 کیلومتر مسافت را با برق طی می کند و پس از اینکه باطری تمام شد در ایستگاه هایی که تعریف می شود انرژی خود را باز می یابد.

اما مهم ترین اتفاق این هفته در حوزه شهری را می توان دیدار اعضای شورای شهر تهران با رییس جمهور دانست. در این دیدار احمد مسجدجامعی رئیس شورای اسلامی شهر تهران خطاب به رئیس جمهور گفت: مهمترین ویژگی دولت شما اخلاق و ادبیاتی است که با انتخاب شما، حاکم شده است و نمونه بارز آن جلسه امروزتان با دیگر کاندیداهای ریاست جمهوری است و یا همین دیدارتان با اعضای شورای شهر تهران. این رفتار اخلاقی دولت در مناسبات شورا با دولت نیز تأثیر مثبت گذاشته و ادبیات مشترکی برای همکاری شکل گرفته است.

در جدول زیر مهم ترین موضوعات مطرح شده در این دیدار  از سوی اعضای شورا را می خوانید : 

نام و سمت اظهار نظر
محسن سرخو،عضو کمیسیون عمران شورا توسعه و تکمیل ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت
عبدالحسین مختاباد،عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی ایجاد زیرساخت‌های سخت‌افزاری در حوزه فرهنگ و هنر
رحمت‌الله حافظی،رئیس کمسیون سلامت و خدمات شهری شورا افزایش سلامت شهروندان و مقابله با عواملی که سلامت پایتخت‌نشینان را تهدید می‌کند
احمد حکیمی پور،عضو کمیسیون فرهنگی  اجتماعی رسیدگی به ابنیه تاریخی پایتخت و نوسازی بافت‌های فرسوده
مرتضی طلایی،نایب رئیس شورای شهر تهران

عملیاتی کردن قانون برنامه سوم و مدیریت یکپارچه شهری و برگزاری انتخابات شورایاری‌ها

معصومه آباد،عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا

شهردار معاون اول رئیس جمهور شود

اسماعیل دوستی،عضو کمیسیون فنی عمرانی شورا

توجه به شهرک‌های اقماری پایتخت، مشکلات مسکن مهر، نقش جمعیت تهران در معضلات پایتخت

ابوالفضل قناعتی،عضو کمیسیون عمران شورا انجام تعهدات دولت در حوزه مترو و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی
مجتبی شاکری،عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا

نقاط هویتی پایتخت و سیما و منظر شهری، توصیه به اعضا که در این 4 سال به جای فعالیت اقتصادی برای خودشان به فکر خدمت به مردم باشند

مهدی چمران،رئیس شورای عالی استانها انتقاد از مهاجرت بی رویه به پایتخت، معضلات بافت فرسوده ، درنظر گرفتن تهران به همراه مناطق اطرافش در طرح های مختلف، هویت شهری و شهرسازی، مدیریت یکپارچه شهری
علیرضا دبیر،رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا مدیریت یکپارچه شهری و درآمدهای پایدار
احمد دنیامالی،رئیس کمیسیون عمران شورا وضعیت اسفناک ساخت و ساز در حریم پایتخت
اقبال شاکری،عضو کمیسیون عمران شورا مدیریت بحران

حسن روحانی رئیس جمهور نیز با اشاره به جایگاه و اهمیت تهران گفت: رفت و آمد دنیا به تهران زیادتر خواهد شد و آثار آن را می‌‌توان در حضور هیأت‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در ماه‌های اخیر مشاهده کرد. شورای شهر تهران برای دیگر شوراها الگو است همانطور که شهر تهران برای سایر شهرها نمونه و الگو است.

وی افزود: من نمی‌دانم چطور در شهری مثل تهران ساختمان‌های بلند درست می‌شود اما پیاده‌رو وجود ندارد. چرا معماری تهران هویت اسلامی ایرانی ندارد. من از شما سئوال می‌کنم. اگر به عهده ما است ما می‌رویم دنبال حل این مشکلات اما هم دولت و هم اعضای شورا منتخبان مردم هستند و هدفشان خدمت به همین مردم است. ما باید فکر کنیم با چه سازوکاری کارها را به مردم واگذار کنیم همانطور که در دیگر کشورها این اتفاق در حال انجام است.

روحانی تأکید کرد: داشتن پول برای انجام امور همیشه راهگشا نیست، هنر این است که مجموعه دستگاه‌های مسئول با اتکا به منابع غیردولتی نسبت به رفع نیازهای شهر اقدام نمایند.

تاریخ مخابره : ۱۳۹۳/۳/۲۹ 

مطالب مرتبط :

تشکیل کمیته مشترک مجلس و شورای شهر تهران/ورود دادستانی کل برای احقاق حق مردم در برابر آلودگی هوا

بحث داغ آلودگی هوا از هیولا تا انتقاد به یک عضو شورا

 نمایندگان تهران به دنبال مقابله با آسیب های اجتماعی تهران

عوامل آلودگی هوای تهران



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 29 خرداد 1393برچسب:شورای شهر - تهران - روحانی - فضای سبز - اتوبوس برقی, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
.: Weblog Themes By LoxBlog :.