اکسیژن
اکسیژن
اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی برای دستیابی به هوای پاک در کشور
مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان کرمانشاه گفت: آمارهای جدید نشان می دهد که گرد و غبار تاکنون به بیش از 527 هزار هکتار از جنگلهای زاگرس آسیب جدی وارد کرده است.
 
به گزارش خبرنگار مهر، مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان کرمانشاه صبح شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: چندین سال است که ریزگردها هوای استانهای غربی به ویژه کرمانشاه را تحت تاثیر خود قرار داده اند که این امر باعث ایجاد مشکلات بسیاری هم برای طبیعت و هم شهروندان شده است.

تورج همتی با اشاره به اینکه بیش از 95 درصد از این گردوغبار و آلودگی منشا خارجی دارند، گفت: طبق بررسی هایی که انجام داده ایم، تنها 5 درصد و شاید کمتر ، عوامل داخلی باعث این گردوغبار و ذرات معلق در هوا است که این میزان نسبت به گردوغبار ورودی از کشورهای همسایه به هیچ وجه قابل مقایسه نیست.

مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان کرمانشاه تنها راه حل این معضل را، روشهای دیپلماتیک عنوان کرد و افزود: امروز طبیعت و جنگلهای زاگرس بیشترین آسیب را از ریزگردها متحمل شده اند و اپیدیمی همین بیماری درختان بلوط را باید نتیجه این گردوغبار وارد شده به کشور دانست.

همتی با اشاره به اینکه ذرات گردوغبار ورودی به کرمانشاه هم دارای ذرات ریز و هم درشت است، بیان داشت: آمارهای جدید نشان می دهد که گردوغبار ورودی به کشور تاکنون به بیش از 527 هزار هکتار از جنگلهای زاگرس آسیب جدی وارد کرده است.

وی با اشاره به اینکه بیش از 21 استان کشور درگیر این معضل طبیعی شده اند، گفت: به صورت مکرر در این چند مدت، کارگروه های بسیاری برای مقابله با این پدیده خطرناک تشکیل شده است و طبق برنامه ریزی تا پایان سال جاری دو دستگاه "آنالیزور" ذرات کمتر از 2.5 میکرون در استان کرمانشاه به کار گرفته می شود.

مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان کرمانشاه در پایان اظهار داشت: در حال حاضر 9 ایستگاه سنجش آلودگی هوا در استان کرمانشاه فعال است.

تاریخ مخابره : ۱۳۹۳/۳/۳۱ 

مطالب مرتبط :

درختان بلوط قربانی گرد و غبار/ جنگلهای ایلام در معرض خشکیدگی قرار دارند

نیاز به یک معاهده اجرایی در بحث ریزگردها

 

هوای غبارآلود نفس مردم استان ایلام را گرفته است

مهمان ناخوانده عراقی کردستانی ها را آزار می دهد

وضعیت جنگلهای زاگرس از دریاچه ارومیه بدتر است


نظرات شما عزیزان:


نوشته شده در تاريخ شنبه 31 خرداد 1393برچسب:کرمانشاه - جنگل - گرد و غبار - محیط زیست - زاگرس, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
.: Weblog Themes By LoxBlog :.