اکسیژن
اکسیژن
اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی برای دستیابی به هوای پاک در کشور

وجود پارازیت های شبکه های تلفن همراه زنبورها را هم دچار دردسر کرده است!

اکسیژن - چند سالی است که متخصصان و پزشکان درباره تاثیرات ناگوار امواج الکترومغناطیسی اعم از میدانهای الکترومغناطیسی خطوط برق فشار قوی، امواج شبکه و دکلهای تلفن همراه، امواج ساطع شده از گوشیهای موبایل، امواج آنتنهای سِروِرهای اینترنتی، پارازیتهای ارسالی روی برنامه های شبکه های ماهواره ای و ... اعلام خطر می کنند. با این حال حرکت در جهت کاهش این خطرات به ویژه در مناطق پرجمعیت و شهرها چنان که باید جدی نبوده و برنامه مشخص و جامعی از جانب مسئولان مرتبط در دولتهای نهم و دهم در این خصوص اجرا نشد. 

اعلام گزارشهای مختلف در حوزه سلامت انسانی و جانوری از گوشه و کنار کشور درباره آثار سوء این امواج، نشان از واقعی بودن تاثیرات مذکور بر روی موجودات زنده دارد و جا دارد قبل از آنکه بیش از این دیر شود و خسارات جسمانی، روانی و اقتصادی وارد شده بر مردم و دولت ما را عبرت تاریخ نماید، استفاده ار فناوریهای مخابراتی و انتقال انرژی الکتریکی با الزامات بهداشتی و زیست محیطی همراه شوند.

از جمله خبر گزاری مهر در خبری با عنوان "عدم حمایت مسئولان کام شیرین عسل را تلخ کرد/ زنبورهایی که با امواج تلفن همراه گمراه می‌شوند" به بررسی مسائل و مشکلات زنبورداری در کشور پرداخته است. در بخشی از این خبر به تاثیرات سوء آلودگی هوا از نوع تشعشعی بر زنبورها اشاره شده است. در این زمینه مهر نوشت :

زنبور یکی از آفریده های مهم خداوند برای پایداری انسان و کره زمین است. اهمیت زنبور تا حدی است که خداوند سوره ای از قرآن را به آن اختصاص داده و خواص زنبور و عسل را در آن تاکید کرده است.

استان گلستان هم به دلیل تنوع اقلیمی و شرایط مختلف آب و هوایی از نظر پرورش زنبور عسل بسیار مستعد است و به همین دلیل افراد زیادی به این حرفه مشغول هستند اما، متاسفانه در سال های گذشته، مشکلات زنبورداران به حدی زیاد شده که بسیاری از آنها دیگر به زنبور داری به عنوان حرفه نگاه نمی کنند و یا اگر هم درامدی از این طریق دارند به عنوان شغل دوم آنها است.

در این میان مشکلاتی مانند کمبود دارو، هزینه های بالای تولید عسل، جابه جایی زیاد زنبورها در طول سال، تولید عسل های قلابی و عدم حمایت مسئولان در حوزه زنبور داری چالش های زیادی را به وجود آورده است.

محمدمهدی محمودی مقدم، از تولید کنندگان عسل در استان گلستان در گفتگو با خبرنگار مهر، وجود پارازیت های شبکه های تلفن همراه را یکی دیگر از مشکلات زنبورداران اعلام کرد و گفت: این موضوع باعث می شود که زنبورها راه خود را در بازگشت به کندو به ویژه در فصل پاییز که فصل تخم ریزی است، گم کنند چرا که این پارازیت ها مانند چتری عمل می کنند که باعث می شود زنبور نتواند راهش را به کندو پیدا کند.

تاریخ مخابره : ۱۳۹۳/۴/۳ 

 مطالب مرتبط :

تنها پرندگان جان سخت در پایتخت مانده اند/ محیط زیست تهران بیمار است

آلودگی هوا موجب مهاجرت پرندگان از آسمان پایتخت شده است

 

آزار و اذیت حیوانات از نظر شرعی حرام است


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 4 تير 1393برچسب:پارازیت - تلفن همراه - زنبور - امواج - الکترو مغناطیس, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
.: Weblog Themes By LoxBlog :.