اکسیژن
اکسیژن
اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی برای دستیابی به هوای پاک در کشور
 معاون دبیرکل سازمان ملل متحد گفت: طبق گزارش اخیری که منتشر شده دمای جهان در حال افزایش است و تغییرات اقلیم از مهمترین مشکلات حوزه جهانی در بخش محیط زیست است.
 

به گزارش خبرگزاری مهر، هاولینگ شو  شامگاه سه شنبه در جریان دیدار با معاون برنامه ریزی استاندار آذربایجان غربی اظهارداشت: ما در ایران در قالب یک پروژه بر روی تغییرات اقلیم کار می کنیم که نتایج حاصل از گزارش اولیه نشان می دهد که تغییرات اقلیم در 20 الی 50 سال آینده خود را نشان خواهد داد و هوای ایران گرم تر و خشک تر می شود.

وی بالا رفتن تراز آب های آزاد در برخی از مناطق جهان در اثر گرم شدن هوا را نیز از دیگر چالش های مهم دنیا اعلام کرد و افزود: همین موضوع نیز سبب شده تا برخی جزایر کوچک و برخی کشورها به شدت در معرض تهدید قرار بگیرند.

معاون دبیرکل سازمان ملل، وضعیت بحرانی دریاچه ارومیه را حائز اهمیت خواند و گفت: ما از اقدامات دولت ایران در زمینه دریاچه ارومیه حمایت می کنیم و امیدواریم به نتایج رضایت بخشی برسیم.

هاولینگ شو هدف از سفر به ارومیه را بررسی اقدامات دفتر سازمان ملل در رابطه با برنامه های مشترکی که با دولت انجام می دهد اعلام کرد.

وی ادامه داد: بررسی اقدامات انجام شده دولت و استان برای توسعه اقتصادی و اجتماعی منطقه و چالش های دریاچه ارومیه از مهمترین اهداف سفر بنده به آذربایجان غربی است.

معاون برنامه ریزی استاندار آذربایجان غربی نیز در دیدار با معاون دبیرکل سازمان ملل گفت: هیئت دولت و شخص رئیس جمهوری مصمم به احیای دریاچه ارومیه هستند.

تقی کهوریان افزود: رییس جمهوری در سفر به آذربایجان غربی به مردم این استان قول دادند که احیای دریاچه ارومیه را در اولویت قرار خواهند داد و به وعده خود وفا کردند و در اولین جلسه هیات دولت بعد از انتخابات ریاست جمهوری دستور اکید برای احیای دریاچه ارومیه را صادر کردند.

وی ادامه داد: دولت با ایجاد کمیته هایی به ریاست معاون اول رئیس جمهوری، راهبردهای عملی کوتاه مدت، بلندمدت و میان مدت را برای برون رفت از وضعیت کنونی دریاچه ارومیه بررسی می کند.

وی اضافه کرد: تغییر روش ها و مدیریت مناسب منابع آب و مدیریت و توسعه یکپارچه منابع موضوع مهمی است که با مشارکت کشاورزان و سرمایه گذاری دولتی قابل حل است.

کهوریان افزود: تغییر الگوی کشت، آموزش کشاورزان، مدیریت منابع آب با استفاده از روش های نوین آبیاری، آیش گذاشتن بخشی از اراضی کشاورزی برای ذخیره سازی بخشی از آب مصرفی کشاورزی به نفع دریاچه ارومیه از دیگر اهدافی است که در حوضه آبریز دریاچه ارومیه مدنظر قرار دارد.

معاون برنامه ریزی استاندار آذربایجان غربی اظهار داشت: کاهش مصرف آب در حوضه آبریز دریاچه ارومیه، افزایش بهره وری اقتصادی آب، مدیریت پسماندها و ضایعات و زائدات و برگشت آن در قالب کمپوست به اراضی منطقه در جهت افزایش توان حاصل خیزی خاک و کاهش تبخیر و ایجاد سامانه های مشارکتی آب از اهداف طرح های پیش بینی شده برای احیای دریاچه ارومیه است.

کهوریان در بخش دیگری با اشاره به شعار سازمان ملل ˈانسانهای توانمند ملت های پایدارˈ گفت: این شعار سنجیده ای است چرا که ما نیز در برنامه های توسعه ای منطقه ای توانمندسازی انسانها و آموزش نیروی انسانی را در اولویت قرار داده ایم.

وی افزود: حضور شما در این استان نشانه ای از همکاری ملت ها است که برای بررسی مشکلاتی که بر زندگی و درامد مردم تاثیر می گذارد به این استان سفر کرده اید.

هاولینگ شو معاون دبیرکل سازمان ملل متحد عصر  سه شنبه با استقبال معاون استاندار آذربایجان غربی وارد فرودگاه ارومیه شد.

در این سفر گری لوئیس سفیر سازمان ملل در ایران و پیمان سعادت مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران وی را همراهی می کنند.

دیدار با استاندار آذربایجان غربی، شرکت در جلسه کمیته راهبردی کشاورزی پایدار در سازمان جهاد کشاورزی استان، بازدید از طرح در دست اجرای روستای گل نقده، بازدید میدانی از دریاچه ارومیه از جمله اهداف سفر دو روزه معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در سفر به آذربایجان غربی است.

تاریخ مخابره : ۱۳۹۳/۴/۴ 

مطالب مرتبط :

صدایتان را بالا ببرید نه سطح دریاها را

سطح دی اکسیدکربن جو به بیشترین میزان در تاریخ رسید

 

هشدار برنامه محیط زیست سازمان ملل؛هوای آلوده بزرگترین تهدید برای سلامت بشر است

سازمان بهداشت جهانی: ثبت رسمی آلودگی هوا به عنوان یک دلیل اصلی سرطان

نامه رئیس سازمان محیط زیست به دبیرکل سازمان ملل

حمایت های ویژه سازمان ملل از طرح های کاهش آلودگی هوا

پاسخ بان کی مون به نامه انجمنهای زیست محیطی مردم نهاد ایران


نظرات شما عزیزان:

محمد مهدی
ساعت23:18---6 تير 1393

سلام آفرین وبلاگ بسیار خوبی دارید مثل خودتون گل و عالیه ...
 مجکر از وبلاگ خوبتون.
 



نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 4 تير 1393برچسب:دمای جهان - سازمان ملل - هاولینگ شو - آذربایجان غربی - دریاچه ارومیه, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
.: Weblog Themes By LoxBlog :.