اکسیژن
اکسیژن
اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی برای دستیابی به هوای پاک در کشور

دادستان عمومی و انقلاب استان اصفهان : هرگونه گزارش در خصوص آسیب به محیط زیست استان در خارج از نوبت رسیدگی خواهد شد.

به گزارش رویش نیوز به نقل از مهر، محمدرضا حبیبی شامگاه دوشنبه در نشستی با خبرنگاران که به مناسبت فرارسیدن هفته‌ قوه‌ قضاییه برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن این هفته به آماری از پرونده‌‌های ورودی به دادسراهای عمومی و انقلاب اصفهان اشاره کرد و اظهار داشت: بر این اساس در سال گذشته 101 هزار و 442 فقره پرونده به دادسراهای اصفهان وارد و 102 هزار و 761 پرونده نیز مختومه شده است.

در بخشی از این خبر آمده است : به دنبال خشکسالی در استان اصفهان تغییر کاربری اراضی کشاورزی و باغات نیز جز جرایم اصلی اصفهان در یک سال گذشته بوده است.

حبیبی در ادامه به بررسی پرونده آلودگی هوا در مراکز دادستانی اصفهان اشاره کرد و افزود: بر این اساس و با توجه به اینکه 20 درصد از آلاینده‌‌های موجود در شهر اصفهان به واسطه‌ مصرف سوخت مازوت در دو نیروگاه شهید منتطری و نیروگاه اصفهان است، احکام قضایی برای این دو واحد صنعتی صادر شده است.

صدور دستور پلمپ تجهیزات مازوت سوز دو نیروگاه در اصفهان

وی با بیان اینکه بر اساس نظر کارشناسان اداره کل محیط زیست استان اصفهان در هر 24 ساعت بر اثر مصرف مازوت در نیروگاه‌های اصفهان و شهید محمد منتطری 500 تن گوگرد وارد هوای شهر اصفهان و شهرهای اطراف این صنایع می‌شود،‌بیان داشت: در این راستا بر اساس حکم قضایی از اردیبشهت ماه سال جاری مصرف مازوت توسط این دو نیروگاه قطع شده و به منظور جلوگیری از مصرف مازوت در فصل سرما نیز دستور پلمپ تجهیزات مازوت سوز این دو نیروگاه صادر شده و در حال اجرا است.

دادستان عمومی و انقلاب استان اصفهان جلوگیری از توسعه‌ شهرک‌های صنعتی در غرب اصفهان و به ویژه شهرک صنعتی محمود آباد را نیز از دیگر اقدامات صورت گرفته توسط دستگاه قضایی برای کاهش آلاینده‌های هوای اصفهان عنوان کرد و افزود: جلوگیری از ایجاد مجتمع پتروشیمی پالایش شمال اصفهان که قرار بود در زمینی به مساحت 2400 هکتار ایجاد شود نیز از دیگر اقدامات صورت گرفته در راستای کاهش آلاینده ها در اصفهان است.

وی با بیان اینکه هرگونه گزارش در خصوص آسیب به محیط زیست استان در خارج از نوبت رسیدگی خواهد شد،‌افزود: تمام اقدامات در خصوص کاهش آلاینده‌های شهر اصفهان در دستور کار قرار گرفته است.

سه شنبه ، 3 تیر 1393

مطالب مرتبط :

افزایش سرطان پروستات در تهران و اصفهان/ متهم ردیف یک ، آلودگی هوا

استاندار اصفهان: حمل و نقل، متهم اول آلودگی هوای استان است

 ابتکار در فیس بوک از آلودگی شدید هوای اصفهان و طرح آن در دولت نوشت

42 راهکار محققان دانشگاه صنعتی اصفهان برای کاهش آلودگی هوا

سوگنامه بیش از 300 استاد دانشگاه های اصفهان به معصومه ابتکار/مردم اصفهان را دریابید

نماینده مجلس: تلفات آلودگی هوای اصفهان از کشتار حمله محمود افغان بیشتر است!

رخداد شگفت آور آب و هوايي در نصف جهان/ بارش برف قرمز در اصفهان!

دلیل بارش برف قرمز و خاکستری در اصفهان چیست؟

هواي اصفهان در شرايط ناسالم


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نوشته شده در تاريخ جمعه 6 تير 1393برچسب:اصفهان - مازوت - دادستان - نیروگاه - شهرک صنعتی, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
.: Weblog Themes By LoxBlog :.