اکسیژن
اکسیژن
اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی برای دستیابی به هوای پاک در کشور

آلودگی هوا، افسردگی را بیشتر می‌کند/ دلیل بیشتر بودن افسردگی در زنانبه گفته دبیر انجمن روانپزشکان ایران، وقتی ذرات معلق در هوا بیشتر می شود افسردگی را بیشتر در افراد می بینیم.

دکتر پرویز مظاهری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری سلامانه، اظهار داشت:  یکی از این علل، بحث هورمون های زنانه یعنی استروژن و پروژسترون است. نقش مضاعف یک زن در جامعه هم به عنوان مادر و هم به عنوان یک فرد شاغل، و مسئولیتی که مادرها در تمام جوامع در مورد تربیت فرزندان دارند، از زمان بارداری تا زمان به دنیا آمدن کودک، همگی باعث می شود افسردگی در زنان بیش تر از مردان باشد. 

به گفته این روان پزشک افسردگی همانند تمامی اختلالات روان پزشکی سه علت زیستی ، روانی و اجتماعی دارد. از نظر عوامل زیستی به طبع ژن نقش مشخصی دارد. به طوری که افسردگی در بعضی خانواده ها بیشتر است و پدر و مادر می توانند این بیماری را از طریق ژن به فرزند منتقل کنند.

وی در ادامه افزود: ناکامی ها و از دست دادن ها نیز باعث افسردگی می شود. عوامل اجتماعی نیز بسیار موثرند. به عنوان مثال افسردگی در خانواده های پرجمعیت بیشتر است همچنین خانواده های با سواد کمتر و حاشیه نشین ها بیشتر این بیماری را تجربه می کنند. 

دکتر مظاهری خاطرنشان کرد: کسانی که در مکان های شلوغ زندگی می کنند نیز در معرض خطر هستند. وقتی ذرات معلق در هوا بیشتر می شود نیز افسردگی را بیشتر در افراد می بینیم. افرادی که در مکان هایی زندگی می کنند که نور خورشید کمتر است بیشتر افسرده می شوند. افرادی که عصبی می شوند و خود خوری می کنند، بیشتر دچار افسردگی می شوند. 

چهارشنبه، ۱ مرداد ۱۳۹۳

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 2 مرداد 1393برچسب:افسردگی - ذرات معلق - زنان - هوا - افسرده, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
.: Weblog Themes By LoxBlog :.