اکسیژن
اکسیژن
اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی برای دستیابی به هوای پاک در کشور

تبدیل ماهانه ۱۵۰۰ تن چوب به زغال در اصفهان/ چاه‌های زغال‌سوزی معضل زیست‌محیطی/ شناسایی ۱۰۰ چاه در خمینی‌شهر کارشناس اداره کل حفاظت از محیط زیست استان اصفهان گفت: براورد می‌کنیم ماهانه ۱۵۰۰ تن چوب در اصفهان تبدیل به زغال می‌شود.

به گزارش ایمنا خادمی با بیان اینکه چوب‌های تبدیل برای زغال از جنگل‌های شمال کشور به ویژه غرب به صورت قاچاق وارد استان اصفهان می‌شوند، اظهار داشت: عمده این چوب‌ها از نوع لیمو و بلوط است.

وی چاه‌های زغال‌سوزی را معضل اساسی زیست‌محیطی دانست و تاکید کرد: فقط ۱۰۰ چاه از در خمینی‌شهر شناسایی کرده‌ایم که با توجه به عدم شناسنامه برای این واحدها پیش‌بینی می‌کنیم تعداد آنها در استان بیشتر از میزان فوق باشد.

کارشناس اداره کل حفاظت از محیط زیست استان اصفهان در ادامه افزود: برای برخورد با این واحدهای غیرمجاز از دادگاه رای گرفته‌ایم، اما به دلیل اینکه رد قانون نحوه برخورد شهرداری با این‌گونه موارد مشخص نشده این فرایند زمانبرشده است.

وی شناسنامه‌دار نبودن این‌گونه واحدها را از دیگر دلیل سیر طولانی برخورد بیان کرد و یادآور شد: فعالیت این واحدها سبب بروز نارضایتی مردم خمینی‌شهر و کوشک در غرب اصفهان و ابتلای آنان به بیماری‌های تنفسی شده است. 

يکشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نوشته شده در تاريخ یک شنبه 26 مرداد 1393برچسب:چوب,زغال,جنگل,بیماریهای تنفسی,اصفهان, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
.: Weblog Themes By LoxBlog :.