اکسیژن
اکسیژن
اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی برای دستیابی به هوای پاک در کشور

رییس سازمان جنگلها با اشاره به کمبود شدید نیرو برای حفاظت از منابع طبیعی کشور گفت: رایزنی با دولت برای استفاده از ماهواره و ابزار های سنجش از دور در جهت حفاظت از جنگلها آغاز شده است.

خداکرم جلالی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب افزود: سازمان جنگلها با توجه به کمبود شدید نیرو در بخش حفاظت با جدیت رایزنی با دولت را برای افزایش تعداد جنگلبانان در سراسر کشور آغاز کرده است.

به گفته وی، ، همچنین از آنجایی که نیروی انسانی به تنهایی کفاف سطح گسترده اراضی ملی و منابع طبیعی کشور را نمی دهد برای تجهیز سازمان به ابزار های سنجش از دور مانند ماهواره ها در هیات دولت اعلام نیاز شده است.

  رییس سازمان جنگلها اظهار داشت: همچنین تجهیز سازمان به ابزار های فنی و الکترونیکی در راستای مقابله با قاچاق چوب، جلوگیری از آتش سوزی و جلوگیری از تصرف اراضی در دست بررسی است.

 جلالی تصریح کرد: با استفاده از ابزار های پیشرفته که در حال حاضر در تمام دنیا متداول است با صرف وقت و انرژی کمتر و با تعداد نیروی کمتر می توان حفاظت از عرصه های طبیعی را به بهترین نحو اجرا کرد.

وی افزود: بنابراین هم  تأمین نیرو و هم تأمین امکانات مورد نیاز برای حفاظت از جنگلها در کنار طرح تنفس جنگلها که به اعتقاد برخی کارشناسان این حوزه موجب افزایش تخلفات در بهره برداری می شود باید در دستور کار دولت قرار گیرد.

رییس سازمان جنگلها تأکید کرد: البته مشارکت مردم و جوامع محلی یکی از مهمترین راهکار هایی است که می توان برای جلوگیری از تخلفات در پیش گرفت.

جلالی یاد آور شد: سازمان جنگلها تشکیل تعاونی های حفاظت از جنگلها و مراتع کشور با کمک جوامع محلی حاضر در عرصه ها و جنگلنشینان را نیز در دستور کار قرار داده است.

به گفته وی، در این تعاونی ها بخشی از اقدامات حفاظتی و نگهداری از عرصه ها به خود جوامع محلی واگذار می شود و در ازای آن اجازه بهره برداری در بخش های محدودی از عرصه ها به اعضا داده می شود.

رییس سازمان جنگلها و مراتع با بیان اینکه طرح تنفس و استراحت جنگلها طرحی موقتی و برای بازیابی جنگلهاست آن را برای احیا و جلوگیری از تخریب جنگلها مفید دانست و افزود: در کنار این طرح چنانچه نیازهای مالی تأمین شود و حفاظت به خوبی انجام شود ظرف 10 سال آینده وضعیت جنگلهای کشور بسیار بهتر خواهد شد.

تاریخ مخابره : ۱۳۹۳/۶/۲۸ 

مطالب مرتبط :

شناسایی ماهواره‌‌ای کانون‌های آلودگی هوای کلان‌شهرها


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نوشته شده در تاريخ جمعه 28 شهريور 1393برچسب:جنگل,سازمان جنگلها,منابع طبیعی,ماهواره,سنجش از دور , توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
.: Weblog Themes By LoxBlog :.