اکسیژن
اکسیژن
اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی برای دستیابی به هوای پاک در کشور

برگزاری بزرگترین راهپیمایی محیط زیستی در ایرانبزرگترین راهپیمایی محیط زیستی جهان 30شهریور ماه به نشانه‌ اعتراض به سیاست‌های رهبران جهان برگزار می‌ شود.

محمد درویش مدیر کل دفتر آموزش و مشارکت مردمی در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  پیرامون برگزاری این راهپیمایی گفت: در 21 سپتامبر همگام با این حرکت جهانی که قرار است به نشانه‌ اعتراض به سیاست‌های ملی رهبران جهان در برابر سازمان ملل متحد برگزار شود در کمپین‌ها و سایت‌های گوناگون از سوی دوستداران محیط زیست در خواست شده تا همه کسانی که نگران محیط زیست کشور خود هستند همگام با این حرکت جهانی در کشورهای خود راهپیمایی کنند. 


وی در ادامه اظهار داشت: در ایران نیز همراه با دیگر کشورهای جهان این راهپیمایی برگزار می‌شود اما متأسفانه ایران یکی از قربانیان تغییرات آب و هوایی و گرم شدن زمین است که این امر موجی از خشکسالی را برای کشور رقم زده است،بحران کم آبی و پدیده تغییر اقلیم در ایران موجب شد تا فعالان محیط زیست در  کشور با حساسیت بیشتری این حرکت جهانی را ترغیب کنند.

درویش در ادامه افزود: روز گذشته در راستای این موضوع راهپیمایی در پارک ملی گلستان برگزار شد و 6 گروه از فعالان محیط زیستی از استان‌های گلستان، مازندران، گیلان، سمنان، خوزستان، خراسان شمالی و تهران در این راهپیمایی شرکت کردند.

مدیر کل دفتر آموزش و مشارکت مردمی درباره برگزاری این راهپیمایی در استان تهران بیان داشت: این راهپیمایی فردا در تهران ساعت 2بعد از ظهر در مقابل سازمان محیط زیست کشور برگزار می‌شود.

وی در ادامه درباره هدف برگزاری این راهپیمایی در کشور تصریح کرد: هدف از برپایی این راهپیمایی همگام شدن با این حرکت جهانی است و این که از رهبران کشور درخواست کنیم تا به سمت کاهش سوخت‌های فسیلی حرکت کنند و انرژی‌های نو به ویژه انرژی خورشیدی و بادی را جایگزین آن کنند تا به این ترتیب خطر گرم شدن منطقه آسیایی جنوب غربی که ایران در آن واقع است کاهش پیدا کند. 

تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۳ 

 مطالب مرتبط :

بزرگترین راهپیمایی محیط زیستی جهان 30 شهریور برگزار می شود


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نوشته شده در تاريخ یک شنبه 30 شهريور 1393برچسب:راهپیمایی محیط زیستی,پارک پردیسان,سازمان محیط زیست, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
.: Weblog Themes By LoxBlog :.