اکسیژن
اکسیژن
اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی برای دستیابی به هوای پاک در کشور
عابد فتاحی، عضو کمیسیون بهداشت در مجلس اعلام کرد بررسی های انجام شده نشان داده است که ارسال پارازیت برای سلامت شهروندان مضر است.
 
بورس نیوز - به گزارش آفتاب، این نمانیده مجلس آسیب هایی همچون پرخاشگری، ناباروی را بخشی از مشکلات ارسال پارازیت معرفی کرد و گفت: در جلساتی که کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی برگزار کرد، مشخص شد پارازیت آسیب های زیادی بر روی جسم و روان شهروندان وارد می کند؛ آسیب هایی جسمی مانند ناباروری و آسیب های روحی چون تنش و پرخاشگری که زمینه درگیرهای اجتماعی را فراهم می کنند، بخشی از این آسیب ها هستند.
 
وی گفت: اگرچه هنوز همه مضرات پارازیت ها مشخص نیست اما واضح است که آسیب های پارازیت سلامت شهروندان را خدشه دار می کند.
 
عابد فتاحی برخورد صرفا قهری با ماهواره ها را کم اثر دانسته و افزود: به نظرم ما باید سعی کنیم مسائل فرهنگی را از همه جهات بررسی کنیم. پیشرفت تکنولوژی دسترسی به اطلاعات را بیشتر از گذشته فراهم کرده است. حالا گوشی های تلفن همراه چنان پیشرفته شده اند که امکانات وسیعی تری نسبت به ماهواره ها برای مردم فراهم می کنند. بنابراین در شرایط کنونی برخورد قهرآمیز و سلبی نمی تواند جامعه را از دسترسی به این ابزار باز دارد.
 
فتاحی تاکید کرد: «با فرهنگ سازی صحیح می توان انسان ها را به مسیر درست هدایت کرد. تنها برخورد سلبی و ارسال پارازیت چاره ماجرا نیست. با این اوصاف ما می توانیم دنیایی بدون پارازیت داشته باشیم.
 
به گزارش آفتاب، متخصصان گروه های مختلف پزشکی همچنان درباره آثار این امواج روی سلامت مردم هشدار می دهند. به عقیده آنان این امواج بر سلامت انسان و سلول های بدن تاثیر منفی به جای گذارده، سبب ابتلا به بیماری های مختلف با منشأ ناشناخته می شوند. همچنین این تشعشع ها می توانند، موجب اختلال در سیستم ایمنی بدن شود.
 
رسول خضری عضو دیگر کمیسیون بهداشت نیز چندی پیش به عواقب منفی ارسال پارازیت اشاره کرده و گفته بود: «نه تنها پارازیت ها سیستم سلامت حیوانات را به مخاطره می اندازد بلکه با سلامت انسان هم درگیر است. این که پارازیت ها بر سلامت عموم تاثیرات سوء به همراه دارد انکار شدنی نیست و کسی نمی تواند آن را رد کند چراکه این موضوع با دلایل علمی همراه است. تاکنون هیچ کشوری از آسیب امواج و پارازیت ها در خطر نبوده که بخواهد برای اثبات ضرر و زیان آن به شکلی تخصصی ادله ارایه بدهد. برخی از متخصصان داخلی هم که خطرات این امواج را گوشزد کرده اند با این اتهام که دلیل علمی ندارند مواجه شده اند.»
 
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۳ 
 

مطالب مرتبط :

معاون سازمان محیط زیست: پارازیت سرطان زا است و باید حذف شود

معاون سازمان محیط زیست: پارازیت سرطان زا است و باید حذف شود

ادامه نگراني ها درمورد تشعشعات و امواج

 طرح استاندارد ملی برای امواج رادیویی و یونی تدوین می‌شود

   در محاصره‌ دکل‌های مخابراتی

 نظر شما درباره پارازیت ها چیست؟

 دیدگاه متفاوت وزیر ارشاد درباره ماهواره و پارازیت

  ابتکار : دولت خطر پارازیتها را کم می کند

   پاسخ یک مرجع تقلید به سوال درباره پارازیت

  فتوای آیت‌الله موسوی‌اردبیلی درباره پارازیت‌

  پارازیت مفید یا مضر؟

  هنرمندان نیز به جمع معترضین آلودگی هوا پیوستند

  پارازیت؛ از امواج بی‌ضرر تا سونامی سرطان

  افزایش شیوع ام اس، صرع و عقب‌ماندگی ذهنی در کشور

 اعتراض محمد اصفهاني به پارازيت‏، سانسور و...

وزارت ارتباطات مسووليتي درمورد پارازيت هاي موجود احتمالي ندارد


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نوشته شده در تاريخ سه شنبه 15 مهر 1393برچسب:پارازیت,ماهواره,مجلس,آسیب های پارازیت,کمیسیون بهداشت, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
.: Weblog Themes By LoxBlog :.