اکسیژن
اکسیژن
اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی برای دستیابی به هوای پاک در کشور
موتورسیکلترئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران، گفت: هزینه نگهداری و استفاده از موتورسیکلت برقی بسیار کمتر از موتورسیکلت بنزینی است.

رحمت الله حافظی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه منبع 50 درصد از آلاینده ها موتورسیکلت ها هستند، گفت: مقدماتی برای حذف موتورسیکلت های بنزینی فراهم شده که در این راستا موتورسیکلت های برقی جایگزین می شوند.

این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه استفاده از موتورسیکلت های برقی مقدمه کاهش آلودگی هوا و صدا است، ادامه داد: گزارش مستند از مطالعه علمی دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف درباره مزایای موتورسیکلت برقی ارائه شده که هزینه موتورسیکلت برقی و بنزینی بعد از سه سال با هم برابری می کند چرا که تعمیر و نگهداری و همچنین سوخت موتورسیکلت بنزینی بسیار گران تر خواهد شد.

وی تصریح کرد: در مجموع موتورسیکلت برقی هزینه کمتری از نظر اقتصادی برای خریدار دارد و  قطعا هزینه های اقتصادی که به جامعه تحمیل می کند در مقابله با زیان های حاصل از موتورسیکلت بنزینی بسیار کمتر بوده و قطعا منافع بسیار زیادی را به سمت اقتصاد جامعه سوق می دهد.

حافظی در خصوص تسهیلات اعطایی برای واگذاری موتورسیکلت های برقی نیز گفت: برای اینکه هزینه اولیه خرید موتورسیکلت برقی قابل پرداخت شود، با بانک ها صحبت شده تا تسهیلاتی برای اعطای این موتورها اعطا شود و این تسهیلات با توجه به نوع موتورسیکلت متفاوت است. بانک شهر آمادگی خود را اعلام کرده و قرار است تسهیلاتی به فروشندگان موتورسیکلت پرداخت شود.

دوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۳

مطالب مرتبط :

 آغاز ثبت نام برای موتوسیکلت برقی

 بی باک رونمایی شد

پر سر و صداترین مناطق تهران/ خودرو و موتورسیکلت متهمان اصلی آلودگی صوتی

 

نظرات شما عزیزان:

atrisa
ساعت11:30---11 آذر 1393
خبر بسیار خوبیست که موتورهای برقی آلودگی کمتری ایجاد میکنند

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نوشته شده در تاريخ دو شنبه 10 آذر 1393برچسب:موتور سیکلت برقی,هزینه نگهداری,بانک شهر, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
.: Weblog Themes By LoxBlog :.