اکسیژن
اکسیژن
اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی برای دستیابی به هوای پاک در کشور

هزینه درمان سرطان چقدر است؟هنوز تلخی خبر درگذشت مرتضی پاشایی را مزه مزه می‌کردیم که مجید بهرامی هم صحنه نمایش را خالی کرد، و در فاصله کوتاهی بر مزار غلامحسین مظلومی گل چیدیم و آقای گل را برای همیشه به خاک سپردیم. او مهاجمی بود که در رویارویی با تهاجم سرطان، مثل ناصر خان حجازی مغلوب شد.

آفتاب: شاید در گذشته برای گفتن و انتقال خبرهای بد، هیچ‌کس عجله‌ای نداشت، مقدمه‌چیدن لازم داشت که از عهده هرکسی بر نمی‌آمد و هر فردی هم حاضر نبود خبر بد را اعلام کند.

اما امروز در عصر رسانه و توسعه اطلاع‌رسانی، خبرهای بد زودتر از خبرهای خوب منتشر می‌شود، کوتاه و مختصر و البته ویران کننده و عجیب‌تر این‌که اولین ارسال کننده خبر بد، بعد از ارسال خبرش ساعت‌ آن را با دقیقه و ثانیه به ذهن می‌سپارد و دست‌هایش را پشت سرش تکیه می‌دهد و با افتخار به تعداد کلیک‌های خبرش چشم می‌دوزد.

این بار هم خبرهای بد زود رسید و جامعه‌ را به مکثی نگران کننده برد، هرچند اولین ارسال کننده، ذوق اول بودن را داشت!!

هنوز تلخی خبر درگذشت مرتضی پاشایی را مزه مزه می‌کردیم که مجید بهرامی هم صحنه نمایش را خالی کرد، و در فاصله کوتاهی بر مزار غلامحسین مظلومی گل چیدیم و آقای گل را برای همیشه به خاک سپردیم. او مهاجمی بود که در رویارویی با تهاجم سرطان، مثل ناصر خان حجازی مغلوب شد.

اما این خبرهای بد، برای ایسنا یک سوژه بود، سوژه‌ای که در میان ازدحام خبرهای بد، خبرهای خوبی بگنجاند شاید طعم گس اخبار ناخوشآیند از ذائقه همه پاک شود.

بیماری سرطان این روزها مدام بر تعداد قربانیانش اضافه می‌کند و همچنان خیلی از مردم در مورد علل ایجاد کننده آن تردید دارند و در ورای همه هشدارها، به سیگارهایشان پک می‌زنند و بیش از اندازه فست فود می‌خورند و ورزش و ... را به فراموش‌خانه سپرده‌اند.

رئیس بخش پیوند اعضای بیمارستان نمازی که شیوع بیماری سرطان را تاسف بار می‌داند در این خصوص معتقد است: سرطان دامن گیر پیر و جوان است و افراد می‌توانند با کسب آگاهی بیشتر، از ابتلا به این بیماری جلوگیری کنند.

دکتر سیدعلی ملک‌حسینی نسبت به تغذیه، محیط زیست و سبک زندگی نادرست افراد هشدار داد و به ایسنا گفت: امروزه، زندگی ماشینی یکی از عوامل توسعه بیماری سرطان در سطح جامعه است.

وی با بیان این‌که ابتلا به سرطان فقط به زندگی شهری محدود نمی‌شود، تاکید کرد: ریشه کن کردن این بیماری در گرو پیشگیری است و باید به دنبال عواملی بود که سیستم دفاعی بدن را در مقابل سرطان مقاوم‌تر کند.

ملک حسینی احداث بیمارستان تخصصی و تحقیقاتی سرطان جنوب کشور در نزدیکی شیراز را منوط به حمایت و مشارکت مردم می‌داند و از آنان می‌خواهد نسبت به توان مالی خود با خریداری اوراق وقف جمعی حضور خیرخواهانه خود را چون همیشه در حافظه تاریخ به ثبت برسانند.

وی با اشاره به این‌که احداث این بیمارستان جدا از بررسی موارد مربوط به پیشگیری، امید به زندگی را در بیماران سرطانی افزایش می‌دهد، خاطرنشان کرد: بهره برداری از این بیمارستان جامع موجب جلوگیری از فرار مغزها شده و با پرورش و با به کارگیری نخبگان علم پزشکی گام‌های ارزشمندی در راستای رونق خدمات درمانی برداشته می‌شود.

هم‌چنین مدیرعامل بیمارستان تخصصی جنوب فارس که نسبت به افتتاح زود هنگام این بیمارستان امیدوار است، به ایسنا گفت: آمار روز افزون مبتلایان به سرطان، نیاز به احداث این مرکز را قطعی کرد و پس از بررسی‌ها، اقدامات لازم انجام شد.

دکترمحمد رحمانیان با اشاره به این‌که بیمارستان سرطان تنها برای ارائه خدمات درمانی احداث نمی‌شود، اضافه کرد: این بیمارستان جامع، مرکزی برای تحقیقات است تا با بهره‌گیری از متخصصین مجرب نسبت به پیشگیری و درمان بیماران سرطانی اقدام شود.

وی گفت: در سراسر دنیا برای بیماران به صورت تخصصی مراکزی جهت رسیدگی به خدمات درمانی در نظر گرفته می‌شود، اما در ایران اینگونه نبوده و خلاء این کمبود به شدت محسوس است.

رحمانیان ادامه داد: پیش‌تر در بیمارستان نمازی شیراز خدمات درمانی به صورت تخصصی ارائه می‌شد اما در حال حاضر با رشد جمعیت و افزایش تعداد بیماران، دیگر پاسخگوی مراجعه کنندگان نیست.

وی که معتقد است تجهیزات در نظر گرفته شده برای این بیمارستان تخصصی منطبق با تکنولوژی روز جهان است، از راه اندازی دستگاهی به نام پت اسکن خبر داد و خاطرنشان کرد: دستگاه پت اسکن که براساس استاندارهای بین‌المللی تولید می‌شود، امید به زندگی را در بیماران سرطانی افزایش می‌دهد.

رحمانیان گفت: با برخورداری از دستگاه پت اسکن مراحل اولیه بیماری تشخیص داده شده و چنانچه سرطان عضو دیگری را در بر گرفته باشد، معلوم و سپس مراحل درمانی آغاز و از پیشرفت آن جلوگیری می‌شود.

وی نیز بر لزوم مشارکت مردمی در این پروژه تاکید و تصریح کرد: امیدواریم با حمایت مردمی در آینده‌ای نزدیک از مواهب احداث بیمارستان تخصصی سرطان جنوب کشور بهره‌مند شویم.

رحمانیان در خصوص شیوع بیماری سرطان به دلیل فقر اطلاعات توده مردم هشدار داد و از آنان خواست با غربالگری به موقع و با دقت نسبت به ریشه کن کردن این بیماری اقدام کنند.

او گفت: بیماری سرطان علاج ناپذیر نیست و چنانچه به موقع تشخیص داده شود ضمن پیشگیری از رشد بیماری، قابل درمان نیز هست.

به گزارش ایسنا، رحمانیان البته درمان بیماری سرطان را بسیار هزینه‌بر عنوان و تاکید کرد: هزینه درمان این بیماری بین 50 تا 60 میلیون تومان است که بخشی از این مبلغ با مساعدت دولت در قالب اجرای طرح تحول سلامت پرداخت می شود.

تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۳ 

مطالب مرتبط :

سرطان در تعقیب ایرانیان

تهرانی ها بیشتر در معرض ابتلا به سرطان هستند

 گوشت آلوده/خون آلوده/برنج آلوده/آب آلوده/شیرآلوده/هوای آلوده/اینک بنزین آلوده

معاون سازمان محیط زیست: پارازیت سرطان زا است و باید حذف شود

مدیر عامل محک از رشد 15 درصدی کودکان مبتلا به سرطان در هر سال خبر داد

چرا سرطان می گیریم؟

سونامی سرطان در ایران کتمان می‌شود

رئیس مرکز تحقیقات سرطان : آلودگی هوا عامل بروز 3 نوع سرطان

سرطان در کودکان ایرانی بیشتر از متوسط جهانی

بنزین غیراستاندارد علت آلودگی هوا و سرطان

افزایش مراجعه کودکان مبتلا به سرطان به بیمارستان‌ها

قبول کنیم همه چیز آرام است تا سرطان نگیریم!


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نوشته شده در تاريخ شنبه 8 آذر 1393برچسب:آلودگی هوا, سرطان, پاشایی,بهرامی,مظلومی, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
.: Weblog Themes By LoxBlog :.