اکسیژن
اکسیژن
اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی برای دستیابی به هوای پاک در کشور

با اجرای مقررات جدید رانندگان هندی که اتومبیل شان معاینه فنی دارند، با شرایط آسان تر برای خرید بیمه نامه اتومبیل مواجه می شوند.

دولت هند درنظر دارد برای اینکه بتواند آلودگی هوا را به میزان قابل ملاحظه ای کاهش دهد، در مقرارت مربوط به بیمه اتومبیل در این کشور تجدیدنظر کند.

به گزارش سایت تخصصی صنعت بیمه به نقل از ایشا اینشورنس ریویو، با اجرای مقرارت جدید رانندگان هندی که اتومبیل شان معاینه فنی دارند، با شرایط آسان تر برای خرید بیمه نامه اتومبیل مواجه می شوند.

به گفته فرماندار دهلی نو، سن اسقاط خودروها در هند از 15 سال به 10 سال كاهش می یابد و زمان آزمایش فنی خودروها نیز به هر پنج سال می رسد. او گفت که همچنین کسانی که مقررات مربوط به آلودگی هوا را رعایت می کنند از مزایای بیمه ای برخوردار می شوند تا سطح آلودگی هوا بررسی و بر امنیت جاده ای در سطح پایتخت افزوده شود.

یکی از مقامات عالی رتبه فرمانداری دهلی به روزنامه هندوستان تایمز گفت: ما از سازمان حمل و نقل خواسته ایم تا امكان ادغام گواهینامه معاینه فنی با طرح های بیمه خودروها را بررسی کند. به گفته او در چنین شرایطی افراد برای کسب شرایط بهتر، در رعایت مقررات معاینه فنی با دقت عمل بیشتری رفتار می کنند. همچنین در نظر داریم تا سن اسقاط خودروهای خصوصی را به طور اجباری از 15 سال به 10 سال كاهش دهیم.

طبق این گزارش، این پیشنهادها توسط كمیته عالی محیط زیست كه توسط "نجیب یونگ" فرماندار دهلی تشكیل شده، ارائه شده است. این كمیته همچنین از سازمان تجهیزات شهری خواسته است تا تنها خودروهایی كه دارای گواهینامه معاینه فنی هستند، بتوانند بنزین تهیه کنند.

كمیته عالی محیط زیست در ماه می سال جاری پس از گزارش سازمان بهداشت جهانی مبنی بر اینكه دهلی آلوده ترین شهر جهان است، تشكیل شد.

یکی دیگر از اعضای این کمیته درباره شرایط جدید گفت: برای اجرایی شدن این تغییرات، نیاز داریم تا در قانون و مقررات خودروهای موتوری مصوبه سال 1989 تجدیدنظر کنیم.

او ادامه داد که تلاش می كنیم تا به وزارت راه، ترابری و آزادراه‌ها و نیز سازمان نظارت و توسعه بیمه (IRDA) نزدیك شویم. همچنین در نظر داریم، تا داده های مربوط به ثبت خودروها و معاینه فنی آنان را با یکدیگر ادغام كنیم تا افراد خاطی شناسایی شوند.

بر اساس گزارش هندوستان تایمز، حدود دو میلیون و 500 هزار وسیله نقلیه موتوی چهار چرخ در دهلی وجود دارد و سالانه 160 هزار اتومبیل جدید به ناوگان حمل و نقل دهلی اضافه می شود. 70 درصد آلودگی هوای دهلی توسط همین وسایل نقلیه ایجاد می شود.

پیش از این در گزارش ها آمده بود که "پکن" در صدر آلوده ‌ترین شهرهای بزرگ جهان قرار دارد اما مقایسه اطلاعات آلودگی هوای این شهر با دهلی نشان می‌ دهد که هوای دهلی از نظر داشتن آلاینده‌ های خطرناک بسیار آلوده‌ تر و خطرناک‌ تر از پکن است.

به گفته متخصصان سلامت، عواملی چون میزان بالای آلودگی هوا در هند،‌ همراه با بهداشت ضعیف، فقدان سیستم فاضلاب مناسب و تشدید آلودگی‌ آب، این کشور را به خطرناک ‌ترین کشور جهان برای سلامت‌ ریه‌ های مردم آن تبدیل کرده است.

۱۳۹۳ شنبه ۵ مهر -


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نوشته شده در تاريخ دو شنبه 19 آبان 1393برچسب:هند,آلودگی هوا,دهلی نو,معاینه فنی,بیمه, توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
.: Weblog Themes By LoxBlog :.